مطالبه مدیریت شهری، پرداخت خسارات توسط برهم زنندگان نظم عمومی است
مطالبه مدیریت شهری، پرداخت خسارات توسط برهم زنندگان نظم عمومی است
صابری با اشاره به مطالبه قطعی و بدون اغماض مدیریت شهری در جهت پرداخت خسارات وارده، اظهار داشت: در صورت شناسایی و دستگیری افراد متخلف در این زمینه، مطالبه و خواست ما و مردم، برخورد جدی و پرداخت خسارات وارده می باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری روز دوشنبه در حاشیه هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: متاسفانه فارغ از رنج هایی که خانواده های درگیر در زمینه حوادث چهارشنبه سوری به آن گرفتار می شوند، یکی از معضلات مهم این روز آسیب هایی است که به اموال عمومی وارد می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: در حوزه فضای سبز متاسفانه برغم همه تاکیدات و اقدام های لازم امسال به ۱۵ درخت آسیب جدی وارد شده است که از حیث مادی ۱.۳ میلیارد ریال خسارت برای آن برآورد می شود.

وی بیان کرد: در حوادث سال گذشته برغم حضور مجاهدانه آتش نشانان در حوادث اعلامی، چندین خودروی آتش نشانی با میزان خسارات مالی قابل توجه و چند نفر از آتش نشان با پرتاب مواد منفجره مورد بی مهری بعضی از همشهریان قرار گرفتند.

صابری ادامه داد: نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال آسیب هایی است که سال پیش به تابلوهای راهنمای مسیر، تابلوهای انتظامی و تابلوهای چراغ های هوشمند تقاطع ها وارد شده است.

وی با درخواست از خانواده ها در جهت توجه بیشتر به فرزندان و فرهنگ سازی لازم در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از موارد خانواده ها اطلاعی از فعالیت فرزند خود نداشته و پس از بروز حوادث ناگواری که گاها به قطع عضو و فوت فرد خاتمه پیدا می کند، مطلع این مهم می شوند. لذا به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم توجه بیشتر خانواده ها را خواستارم تا شاهد حوادث ناگوار در سطح شهر قم نباشیم.

صابری اظهار داشت: مطالبه قطعی و بدون اغماض ما این است که در صورت شناسایی و دستگیری افراد متخلف در این زمینه، با آنان برخورد جدی شود.

وی افزود: حق مدیریت شهری و مردم این است افرادی که خساراتی به اموال عمومی که از محل پرداخت خود مردم ساخته و در اختیار شهروندان است وارد می کنند برخورد لازم انجام شود و خسارت وارده به بیت المال بازگردانده شود.

وی تاکید کرد: اینکه عده ای با هر عنوان و نگاهی باعث آسیب رساندن به سایرین از حیث جانی و به مردم از حیث مادی گردند، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و درخواست ما از کسانی که متولی برقرای نظم و امنیت می باشند، برخورد جدی و عبرت آموز برای همه برهم زنندگان نظم عمومی است.