شهرداری به نیازهای معنوی مردم و مسافران نوروزی قم در ایام ماه مبارک رمضان توجه کند
شهرداری به نیازهای معنوی مردم و مسافران نوروزی قم در ایام ماه مبارک رمضان توجه کند
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت گفت: بوستان‌های قم در ایام نوروز میزبان حجم قابل توجهی از مسافران است و شهروندان قمی نیز در ماه رمضان بعد از افطار در بوستان‌ها حضور می‌یابند، ناظر بر این ظرفیت باید از بروز آسیب‌ها جلوگیری و برای رفع نیازهای معنوی شهروندان و مسافران برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت به مناسبت آغاز سال جدید از بوستان‌های مناطق هشت گانه شهر قم و روند خدمت‌رسانی به زائران در بوستان‌ها بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: به لطف خدای متعال امسال شهر قم میزبان حجم قابل توجهی از زائران حرم بانوی کرامت است و با وجود بارندگی، در روزهای ابتدای سال خدمات مناسبی به زائران و مسافران ارائه شده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم متولی ایجاد، توسعه و نگهداری بوستان‌های سطح شهر است و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز باید برنامه‌های ویژه‌ای را در بوستان‌ها دنبال کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: خانواده‌های قمی به دلایل شرایط آب و هوایی خاص قم، معمولا در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تا قبل از سحر در بوستان‌ها حضور دارند و به دلیل تقارن رمضان با نوروز، شاهد حضور قابل توجهی از زائران و مسافرین در قم هستیم و این حضور پرشور در بوستان‌ها کار را برای خادمان شهر سخت می‌کند.

وی حضور گسترده مردم در فضاهای سبز و بوستان‌ها را به‌عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار داد و گفت: ناظر به این حضور باید با مشارکت دستگاه‌های متولی و اتخاذ تدابیر ویژه از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در بوستان‌ها جلوگیری شود و در مرحله بعد بهره‌وری مناسب در راستای برنامه‌های فرهنگی و مسائل دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استقامت با اشاره به برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شاخص قم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه مخاطب در بوستان‌ها خانواده‌ها هستند در بهار معنوی و دینی ماه مبارک رمضان، نیاز معنوی خانواده‌ها باید متناسب با امکانات و فضای موجود در رده‌های سنی مختلف شناسایی و ارائه شود.