تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران
تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران
دکتر دهناد با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار داشت: به منظور ارتقاء خدمت رسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد در دومین جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار داشت: به منظور ارتقاء خدمت رسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.

ناظر شورای اسلامی شهر قم در سازمان قطار شهری قم ادامه داد: پیشرفت های صورت گرفته مثبت است اما به جهت برخی زیرساخت ها و عدم توجه در سنوات قبل دچار مشکلاتی در برخی حوزه ها می باشیم که تکمیل خطوط مترو می تواند در خدمت رسانی به زائران و مجاوران شهر عش آل محمد(ص) بسیار اثرگذار  باشد.

دهناد با اشاره به اهمیت افزایش طو خط یک مترو قم، افزود: قطار شهری قم دارای سه قطعه است، قطعه اول که خطوط و روسازی آن تکمیل شده است و از محدوده قلعه کامکار تا میدان مطهری را شامل می شود که در صورت تامین ناوگان مورد نیاز، آماده بهره برداری و خدمت رسانی است.

وی ادامه داد: قطعه دوم از میدان مطهری تا میدان بقیه الله می باشد و قطعه سوم از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران است که در حدود ۲ کیلومتر آن نیازمند حفاری می باشد، با تکمیل قطعات دوم و سوم، طول خط به ۱۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده و انتفاع این مهم در مناطق آذر و شهر قائم ملموس خواهد بود.

دهناد افزود: در شورای ششم، هدف گذاری انجام شده اتمام خط مترو یک قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران است و ذیل تحقق آن، همه جانبه مشغول پیگیری می باشیم.