جایگاه سازمانی مرکز ۱۳۷ شهرداری قم متناسب با نقش مهم آن تعریف‌نشده است
جایگاه سازمانی مرکز ۱۳۷ شهرداری قم متناسب با نقش مهم آن تعریف‌نشده است
طلایی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: سامانه 137 می‌تواند به مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر دیدگاه لازم را برای نحوه بودجه‌ریزی و هزینه کرد بودجه شهرداری در مناطق، بنا به درخواست مردم ارائه نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حسن طلائی در بازدید روز چهارشنبه از سامانه ۱۳۷ شهرداری که هر هفته با عنوان چهارشنبه‌های پاسخگویی صورت می‌گیرد پس از صحبت با مردم و شنیدن مشکلات شهروندان گفت: سامانه ۱۳۷ آسان‌ترین راه ارتباطی میان شهروندان و مدیران شهرداری است و شهروندان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز بدون مراجعه به شهرداری مشکلات خود را مطرح و پیگیری نمایند.

وی افزود: البته شهروندان علاقه‌مند هستند پس از چندین بار تماس سریع‌تر درخواستشان به نتیجه برسد و نتیجه آن‌هم مثبت باشد وگرنه برایشان جذابیت ندارد، البته ممکن است مشکلات آن‌ها در درازمدت مرتفع گردد که برمی‌گردد به بودجه و اولویت‌های شهری که در پروسه‌های اداری و عمرانی انجام خواهد گرفت.

طلائی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ می‌تواند به مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر دیدگاه لازم را برای نحوه بودجه‌ریزی و هزینه کرد بودجه شهرداری در مناطق، بنا به درخواست مردم ارائه نماید و از این طریق می‌توان نیازهای مناطق را احصاء و اولویت‌بندی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر پس از یک ساعت مکالمه تلفنی با شهروندان تأکید کرد: اکثر تماس‌های شهروندان در مورد خدمات شهری و کمبود فضای سبز در مناطق کم برخوردار بود و اینکه شهرداری در اجرای پروژه‌ها در شهر اولویت مناطق را در نظر نمی‌گیرد.

وی ابراز کرد: به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر قم معتقدم درخواست‌ها و نیازهای مردم در خدمات‌رسانی شهرداری باید در اولویت باشد زیرا شهر با عوارضی که شهروندان پرداخت می‌گردد مدیریت می‌شود و حدود ۹۵ درصد از درآمد شهرداری از محل پرداخت همین عوارض تأمین می‌گردد.

وی در پایان با اشاره به جایگاه مهم و حساس سامانه ۱۳۷ شهرداری گفت: جایگاه سازمانی این سامانه متناسب با نقش و جایگاه آن در شهرداری نیست و بایستی ازلحاظ نیروی انسانی تقویت شود تا در فضای مجازی که ابزار مهمی در سرعت بخشی به مشکلات مردم است نیز فعال شود.