تاثیر شوراهای شهر در بهبود وضعیت شهرداری‌ها مشهود است
تاثیر شوراهای شهر در بهبود وضعیت شهرداری‌ها مشهود است
اسلامی اظهار داشت: همکاری و تلاشی که در میان دولت‌مردان و مدیران استان وجود دارد موجب شده است تا ظرفیت‌های خوبی در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اختصاص زمین‌های 48 و 35 هکتاری پردیسان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سومین گردهمایی و هم اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر مقدس قم که شامگاه شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تکیه بر اندیشه نام اسلامی در ۹/۲/۱۳۵۸ بر تدوین مقررات شورایی و تشکیل شوراهای اسلامی شهر تاکید کردند.
وی با اشاره به اینکه آیات و روایات بسیاری در راستای شوراها در دین اسلام آمده است، مطرح کرد: امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند کسی که خود رای باشد هلاک می‌شود و کسی که با دیگران مشورت کند در عقل این افراد شریک خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در اصول مختلفی از قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به شوراهای اسلامی شهرها اشاره شده است.
وی با بیان اینکه قانون اساسی دقت بسیاری برای دموکراسی و جمهوریت داشته است، عنوان کرد: نظارت بر تمام برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، رفاهی و فعالیت‌های مقامات دولتی با شوراهای اسلامی است.
اسلامی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی عملکرد موفقی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: برای اثبات موفقیت شوراها می‌توان عملکرد شهرداری‌ها پیش از تشکیل شوراها را با امروز را مقایسه کرد.
وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از شهرداری‌ها بدهکار بودند، تصریح کرد: امروز شهرداری قم، ۷۵ درصد بودجه عمرانی و تنها ۲۵ درصد هزینه جاری دارد که بخش عمده‌ای از این ۲۵ درصد نیز صرف مخارجی ازجمله فضای سبز و نظافت شهری می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: هم‌کاری و تلاشی که در میان دولت‌مردان و مدیران استان وجود دارد موجب شده است تا ظرفیت‌های خوبی در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اختصاص زمین‌های ۴۸ و ۳۵ هکتاری پردیسان اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های مختلف نیز قوه قضائیه همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته است، یادآور شد: تمام اتفاقات انجام شده در ادامه مسیری است که از دوره نخست شوراهای اسلامی شهر قم ریل گذاری شده است.