انتقاد از پارک‌های حاشیه‌ای با وجود نزدیکی به پارکینگ‌های عمومی در قم
انتقاد از پارک‌های حاشیه‌ای با وجود نزدیکی به پارکینگ‌های عمومی در قم
محرری اظهار داشت: با وجود تأمین پارکینگ در بعضی از معابر مانند سه‌راه بازار، ما شاهد پارک غیرمجاز هستیم و پلیس در این مسیرها اعمال قانون نمی‌کند، درصورتی‌که ظرفیت پارکینگ‌ها خالی است و مردم باید به سمت پارکینگ هدایت شوند تا شاهد گره‌های ترافیکی نشویم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در هشتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت کنترل تصادفات در شهر قم اظهار داشت: شهر قم با توجه به حضور مسافران و زائران در روزهای مناسبتی، نیاز به توجه بیشتری در حوزه ایمنی داشته و باید از اقدامات شهرداری و پلیس راهور تقدیر کرد.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی در شهر قم را عدم ثبات در برخورد با متخلفان دانست و افزود: این عدم ثبات برخورد با متخلفان باعث بی‌اعتمادی مردم شده و در مواردی مانند معابر یک‌طرفه و خط ویژه این مشکل را داشته و یک‌رویه ثابتی با مردم رعایت نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اعمال قانون در مورد کمربند ایمنی و کلاه ایمنی نیز در مقاطعی بسیار پیگیری می‌شد، اما دوباره توجه پلیس به این موارد کم شده و تذکری داده نمی‌شود و این سیاست‌ها تغییر کرده است؛ این مشکل در مورد دوربین‌ها نیز وجود دارد و مردم می‌دانند کدام دوربین عمل می‌کند و کدام دوربین اعمال قانون نمی‌کند.

وی اجرای یک‌رویه ثابت را برای تغییر فرهنگ ترافیک لازم دانست و تأکید کرد: هر قانون و محدودیتی که اعمال می‌شود باید تا آخر اجرا شود تا مردم نسبت به آن سهل‌انگار نشوند و نباید سیاست‌ها متوقف شود، در مورد پارکینگ نیز با وجود کمبودها، اتفاقات خوبی در شهر قم به‌خصوص مرکز شهر افتاده است.

محرری در پایان یادآور شد: با وجود تأمین پارکینگ در بعضی از معابر مانند سه‌راه بازار، ما شاهد پارک غیرمجاز هستیم و پلیس در این مسیرها اعمال قانون نمی‌کند، درصورتی‌که ظرفیت پارکینگ‌ها خالی است و مردم باید به سمت پارکینگ هدایت شوند تا شاهد گره‌های ترافیکی نشویم.