عوارض مردم قم برای منوریل هزینه نمی‌شود
عوارض مردم قم برای منوریل هزینه نمی‌شود
مسگری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: منوریل در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف شورای اسلامی شهر تدوین بودجه سالانه مجموعه مدیریت شهری است، اظهار کرد: در مرحله بعدی نیز نظارت بر اجرای بودجه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ تقریبا از آذرماه به شورای اسلامی شهر قم ارسال شد، مطرح کرد: اعضای تخصصی و کمیسیون‌های تلفیق شورای اسلامی شهر قم بیش از ۴۵ روز کاری خود را به بررسی بودجه مدیریت شهری اختصاص دادند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری بودجه ۶٫۳ هزار میلیارد تومانی را به شورا ارسال کرده بود، عنوان کرد: در نهایت در شورای اسلامی شهر قم سطح بودجه را ارتقا دادیم تا اقدامات بیش‌تری در مدیریت شهری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در نهایت این بودجه را تا ۸٫۱ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: در مجموعه حدود ۲۰ درصد بودجه شهرداری قم را در بخش درآمد و هزینه افزایش دادیم.

مسگری با اشاره به اینکه مجموعه بودجه مدیریت شهری قم جزو بهترین بودجه‌های کلانشهرها است، تصریح کرد: در مجموع تنها ۲۵ درصد بودجه صرف حقوق و دستمزد، هزینه‌های جاری، رفت روب و نظافت شهری می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد ادامه بودجه نیز به مباحث عمرانی اختصاص دارد که در این حوزه نیز اولویت نخست تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در بخشی از هزینه‌های شهرداری ازجمله قیر شاهد افزایش ۸۰ درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم، یادآور شد: با وجود این افزایش هزینه‌ها تلاش کرده‌ایم فشار بیش‌تری بر شهروندان وارد نشود و بیش‌تر از ظرفیت بسته‌های سرمایه‌گذاری بتوانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر(ع) منعقد شده است، بیان کرد: امیدواریم این پروژه عظیم هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا بخشی از مشکلات زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفع شود.

مسگری با بیان اینکه بیش‌تر مسافرین و زائرین قم را مقصد گردشگری خود انتخاب نمی‌کنند بلکه در مسیر گردشگری خود به قم هم سفر می‌کنند، ابراز کرد: در شهر قم جاذبه‌های بسیاری داریم که با استفاده از ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توانیم آن‌ها را به مقصد گردشگری نیز تبدیل کنیم.وی با اشاره به اینکه ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری در این راستا در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: به طور مثال در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) پروژه‌هایی در این راستا درحال انجام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در مجموعه شورای اسلامی شهر قم آمادگی استفاده از تجربیات نخبگان، اعضای هیأت علمی دانشگاهیان و … را داریم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر، شورای تمام شهر است ولی متاسفانه تنها به چشم شورای شهرداری به آن نگاه می‌شود؛ اگر اختیارات بیش‌تری به این مجموعه واگذار شود قطعا در شهر شاهد تحولات بهترین خواهیم بود.

مسگری از تکمیل ۱۳ کیلومتر از خط a متروی قم خبرداد و گفت: متاسفانه در گذشته اشتباهی صورت گرفته است و آن این موضوع است که خط a متروی قم نسبت به خط b که در بافت پرجمعیت‌تری است اولویت پیدا کرده است.

وی پروژه منوریل قم را مدنظر قرار داد و افزود: این پروژه در زمان دولت وقت در قم کلید خورد و امروز نیز توسط دولت وقت باید تعیین و تکلیف شود و اجازه نخواهیم داد یک ریال از عوارض پرداختی توسط مردم قم در مسیر این پروژه هزینه شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اولویت مجموعه مدیریت شهری قم تکمیل خط B مترو است ولی مجموعه وزارت کشور اهتمام بیش‌تری به ادامه این مسیر از طریق منوریل دارد.

وی ادامه داد: منوریل با هویت و فرهنگ شهر قم هم‌خوانی ندارد و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مسگری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم با ادامه منوریل بجای خط B مترو کاملا مخالف است، اظهار داشت: این موضوع طی نامه‌ای به اطلاع استاندار قم نیز رسیده است.