۹۰ درصد پروانه‌های ساختمانی قم در بافت‌های جدید صادر می‌شود
۹۰ درصد پروانه‌های ساختمانی قم در بافت‌های جدید صادر می‌شود
روح‌الله امراللهی با اشاره به رکود ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر قم گفت: تعداد کل صدور پروانه در بافت‌های فرسوده کمتر از 10 درصد بوده و بیش از 90 درصد صدور پروانه‌های ساختمانی شهر قم در بافت‌های جدید شهر قم صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم ، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با بیان لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال ۹۸ شهرداری قم اضافه کرد: مشکل اصلی تراکم و عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده اتفاق می‌افتد و سیاست صلح‌نامه نیز صرفاً برای ایجاد رغبت بیشتر مردم برای توسعه بیشتر در دل بافت فرسوده شهر قم صورت می‌گیرد.

روح‌الله امراللهی با اشاره به رکود ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر قم گفت: تعداد کل صدور پروانه در بافت‌های فرسوده کمتر از ۱۰ درصد بوده و بیش از ۹۰ درصد صدور پروانه‌های ساختمانی شهر قم در بافت‌های جدید شهر قم صادر می‌شود.

عضو شورای شهر قم  با تأکید بر لایحه اصلاح اخذ مجوز و تعرفه بهای عوارض سال ۹۸ شهرداری قم در زمینه تعرفه صدور پروانه و صلح‌نامه بین شهرداری و شهروندان ابراز کرد: افزایش تعرفه صلح‌نامه از ۲ به ۵ درصد برای ایجاد انگیزه در بین مردم برای سرمایه‌گذاری و توسعه بافت‌های فرسوده صورت گرفته و حجم عقب‌نشینی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره اصلاحیه اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: درآمد و هزینه ارائه پارکینگ زائر در سال جاری نسبت به سال ۹۶ به‌صورت ملموسی کاهش پیداکرده است.