ظرفیت‌های موجود در قم فرصتی برای مدیریت و توسعه قم است
ظرفیت‌های موجود در قم فرصتی برای مدیریت و توسعه قم است
سرمست با اشاره به تعامل مناسب بین شهرداری، شورای شهر و مجموعه‌های استانی اظهار داشت: نظارت شورای شهر در مسئله مدیریت شهری باید به‌صورت مستمر اعمال‌شده و نسبت به عملکرد مسئولان حساس باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم ، بهرام سرمست در دیدار با اعضای شورای شهر قم که در دفتر جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در قم فرصتی برای مدیریت و توسعه قم است.

وی افزود: خوشبختانه تعامل و انسجام قابل قبولی بین شهرداری، شورای شهر و مجموعه‌های استانی وجود داشته که می‌تواند کمک شایانی به مدیریت شهری داشته باشد، نظارت شورای شهر در مسئله مدیریت شهری باید به‌صورت مستمر اعمال‌شده و نسبت به عملکرد مسئولان حساس باشند، مردم چک سفیدی به هیچ‌یک از مدیران و مسئولان نداده و در صورت کم‌کاری دیگر شهروندان به آن‌ها اعتماد مجدد نمی‌کنند.

استاندار قم گفت: ۹۶ درصد جمعیت استان قم در داخل شهر قم متمرکز شده، برای ترقی و پیشرفت استان قم چاره‌ای جز تعامل و حمایت تمام دستگاه‌ها و نهادها از یکدیگر نیست. تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره استان بر مبنای اولویت‌ها و روح حاکم بر آن‌ها انجام می‌شود.

سرمست با اشاره به اهمیت حرکت بر محور مر قانون ابراز کرد: تمام نهادهای استانی باید بر محور روح قانون حرکت کنند، در مسیر توسعه جهان شهر قم و جهان شهر تشییع باید از قدرت انعطاف قانون استفاده کرد. استانداری قم در مسیر توسعه و ترقی قم از هر نوع انعطاف قانونی استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مسئله تصمیم سازی باید به سراغ اولویت‌های استانی برویم، موفقیت تمام نهادها و بخش‌های استان درنهایت به نام شهر مقدس قم ثبت‌شده و فایده آن به مردم می‌رسد، برای رفع مشکلات و تعیین اولویت‌های شهری باید کمیته‌ای تشکیل‌شده و در آن اولویت‌های اصلی شهر مانند فرودگاه، مترو، منوریل، قطار پرسرعت، بازآفرینی شهری و غیره در آن سنجیده و مشخص شود.

استاندار قم گفت: استانداری قم در صورت همکاری و تعامل شورای شهر و شهرداری نهایت همکاری و تعامل را با آن‌ها خواهد داشت، استانداری قم امروز به مجموعه مدیریت شهری امیدوار بوده و انتظار می‌رود در این دوره بخشی از مشکلات موجود در شهر برطرف شده و از بین برود.

سرمست برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره و رهاشده استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مبحث منوریل یکی از پروژه‌های مهم شهری بوده که باید وضعیت آن تعیین تکلیف شود، استانداری قم در زمینه احداث فرودگاه پیگیر جذب سرمایه‌گذار است، در مسئله بازآفرینی شهری و ساماندهی میدان ۷۲ تن نیز معاونت عمرانی استانداری ورود کرده است. اولویت‌بندی پروژه‌های استانی نیاز اساسی استان در شرایط فعلی است.