عدم تعهد دولت در قبال ناوگان حمل و نقل عمومی وضعیت نگران کننده ای را ایجاد کرده است
عدم تعهد دولت در قبال ناوگان حمل و نقل عمومی وضعیت نگران کننده ای را ایجاد کرده است
جلالی اظهار داشت: دولت قبل 83 درصد از هزینه نوسازی و خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را پرداخت می‌کرد اما در دولت کنونی مبلغی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت‌نشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم ، عبداله جلالی در دیدار با استاندار قم که در دفتر جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری قم با افق ۲۰ ساله ۱۴۱۴ و برنامه ۵ ساله ۱۴۰۰ و برنامه یک‌ساله‌ای که برشی از برنامه ۵ ساله تصمیم‌گیری در مسئله مدیریت شهری را انجام می‌دهد.

وی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در برخی فعالیت‌های سابق و فعلی افزود: خدمت، اساس کار شورای پنجم بوده و اعتقاد این شورا بر این بوده که سیاست زدگی و پراکنده‌کاری تاکنون سودی برای شهر نداشته و به همین خاطر نیز شورای پنجم سعی کرده به‌هیچ‌عنوان وارد کارهای حاشیه‌ای نشود.

جلالی گفت: به نظر می‌رسد شرایطی ایجادشده که قم مسیر خود را به‌سوی توسعه و پیشرفت پیداکرده اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، قم شهری بوده که ۹۶ درصد جمعیت آن در داخل شهر زندگی می‌کند بنابراین تمام مراتب توسعه و پیشرفت این شهر در داخل شهر متبلور می‌شود.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: اصلاحیه بودجه سالم ۹۷ شهرداری قم به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیداکرده که به نظر می‌رسد امسال تمام این بودجه تحقق پیدا کند، درآمد و هزینه کرد درست مهم‌ترین هنری بوده که از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی شهر قم تصریح کرد: مشکل حمل‌ونقل و ترافیک و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مشکلات مهم مدیریت شهری قم است، دولت قبل ۸۳ درصد از هزینه نوسازی و خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را پرداخت می‌کرد اما در دولت کنونی مبلغی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت‌نشده است.

جلالی ابراز کرد: در زمینه فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نگرانی جدی وجود دارد. در شورای عالی شهرسازی از ۱۷۰۰ هکتار بافت شهری قم ۳۱۵ هکتار به‌عنوان بافت تاریخی تعریف‌شده است، شهرداری و شورای شهر قم به این تصمیم انتقاد داشته و معتقد است مبنای این تصمیم‌گیری عکس‌های هوایی سال ۱۳۲۵ بوده و امروز شرایط بافت‌های شهری قم کاملاً تغییر کرده است.