روند فعالیت سازمان توسعه و عمران نزولی است
روند فعالیت سازمان توسعه و عمران نزولی است
مجید اخوان باتاکید بر اینکه سازمان توسعه و عمران به طور شایسته کارگرفته نمی شود،گفت: ظرفیتهای این سازمان آنقدر که باید ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد نمی کند، که باید این موضوع اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقم ، مجید اخوان ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به وضعیت بودجه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در ادامه ۴۰ میلیارد تومان بودجه آن کاهش پیدا کرد، اما در نهایت ۱۱۲ میلیارد تومان از بودجه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم محقق شد.

وی ادامه داد: از پروژه‌های شاخص سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۹۶ می‌توان به پروژه تقاطع شهیدان محمودنژاد و پروژه میدان ولی عصر(عج) اشاره کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم افزود: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم درآمدهایی از کارخانه آسفالت، بخش موتوری و بازار شمسه دارد اما این درآمدها کفاف هزینه‌های این سازمان را نمی‌دهد و سازمان در حال تبدیل شدن به یک سازمان زیان ده است، البته در سال جاری به دلیل افزایش قیمت قیر و آسفالت شاهد افزایش درآمد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فعالیت سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با همین روند کنونی ادامه پیدا کند و پروژه‌های شاخص شهرداری به این سازمان واگذار نشود، ادامه فعالیت سازمان توجیه اقتصادی ندارد.