تخصیص زمین برای جابه جایی ساکنان محدوده دکل های فشارقوی
تخصیص زمین برای جابه جایی ساکنان محدوده دکل های فشارقوی
جلالی با بیان اینکه ده سال است که برای جابه جایی مردم واقع در زیر دکل های فشار قوی بحث می شود، گفت: به نظر می رسد یک دهه برای بحث در این زمینه کافی باشد و باید در عمل اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پیش از ظهر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، عبداله جلالی رئیس شورای شهر قم با اشاره به اراضی ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان خاطرنشان کرد: فلسفه این مصوبه دولت نجات برخی از شهروندانی بوده که خانه‌هایی آن‌ها در مجاورت دکل‌های برق ساکن هستند بنابراین نباید این مصوبه از فلسفه وجودی خود خارج کند.

عبدالله جلالی گفت: بیش از ۱۰ سال از ابلاغ این مصوبه گذشته اما تاکنون هیچ پیشرفتی در اجرای این مصوبه قانونی و ملی صورت نگرفته است، بخش مهمی از شهروندان قم در زیر دکل‌های برق ساکن بوده و به‌شدت در معرض انواع مخاطرات و عوارض خطرناک قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات تلنبار شده مسکن مهر در قم اضافه کرد: زیرساخت‌های مسکن مهر در قم تکمیل‌نشده است، بسیاری از ساکنان مجتمع‌های مسکن مهر قم از این کمبودها با چالش و معضل روبه‌رو هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بازآفرینی شهری در حال حاضر فقط در حد کف و جداره سازی انجام‌شده و هنوز نتوانسته وارد خانه‌های مردم شود با ادامه این روند نمی‌توان امیدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در دل بافت‌های فرسوده شهری داشت.