بودجه سال ۹۸ شهرداری قم به میزان ۲۱۶۴ میلیارد تومان به تصویب رسید
بودجه سال ۹۸ شهرداری قم به میزان ۲۱۶۴ میلیارد تومان به تصویب رسید
جلالی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات کمیسیون های تخصصی در زمینه بودجه 1398 شهرداری قم اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری قم 2350 میلیارد تومان بوده که پس از بررسی به میزان 2164 میلیارد تومان نهایی شد و در صحن رسمی مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبداله جلالی در هشتاد وششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فضای سبز یکی از رویکردهای مهم شورای شهر و شهرداری در سال آینده است.

وی افزود: لایحه بودجه مانند نهالی بوده که باید برای بالندگی به مراقبت نیاز دارد، لایحه بودجه نیز برای اینکه به نتیجه درست و مورد انتظار برسد نیازمند عمل کردن دقیق به تمام بندهای آن و عمران و آبادی شهر در حوزه‌های مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم ابراز کرد: برای حرکت در مسیر شفاف سازی و ارتباط بی پرده با شهروندان قمی، جلسات رسمی و علنی شورای شهر قم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف اجتماعی پخش می‌شود، لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم از ابتدای بهمن ماه امر رسیدگی را آغاز کرده است.

جلالی تاکید کرد: بخش‌های مختلف بودجه مانند درآمد، هزینه، شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و غیره در کمیسیون‌های مربوطه در ۴۰ روز گذشته به صورت کامل و دقیق مورد رسیدگی قرار گرفته است، در صورتی که ابهاماتی در زمینه بودجه رخ می‌داد کمیسیون تلفیق در اسرع وقت با حضور تمام اعضا تشکیل و کار رسیدگی به شورا بدون وقفه ادامه پیدا می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برای تصویب و بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم ۴۳ جلسه برگزار شده است، به جز روزهای تعطیل در تمام روزهای هفته جلسات بررسی لایحه بودجه در نزدیک به ۵۰ روز گذشته برگزار شده است.

وی ابراز کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری قم در سال ۹۸، ۲۳۵۰ میلیارد تومان بوده که پس از بررسی به میزان ۲۱۶۴ میلیارد تومان نهایی شده که هزینه‌های عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری ۸۰ به ۲۰ است، ۴۳۷ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و بیش از ۱۷۲۳ میلیارد تومان نیز صرف هزینه‌های عمرانی قم در سال آینده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بخش مهمی از هزینه‌های جاری شهرداری صرف هزینه رفت وروب شهری می‌شود، بودجه سال آینده شهرداری در ۹ برنامه و در بیش از ۷۲۸ پروژه عملیاتی می‌شود، ۱۱ برنامه راهبردی در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

جلالی با اشاره به مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری در سال ۹۸ ادامه داد: بودجه سال آینده شهردرای قم در حقیقت برشی از چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری خواهد بود، عوارض‌های عمومی و مستمر، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمد مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمد حاصل از اموال و املاک و کمک‌های دولتی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری قم در سال ۹۸ خواهد بود.

وی تاکید کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شورای شهر قم در تصویب بودجه‌های عمرانی بوده است، توسعه فضاهای سبز، توجه به تملکات با توجه به مسئله روان سازی ترافیک، افزایش بهره وری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، و توسعه پل مکانیزه از ویژگی‌های مهم بودجه سال آینده خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیوست‌های فنی لایحه بودجه سال ۹۸ ابراز کرد: لایحه بودجه سال ۹۸، ۱۷ تبصره را نیز در بر دارد که افزایش اختیارات شهرداری از جمله مهم‌ترین آن‌هاست، لایحه بودجه سال آینده دارای پیوست‌های فنی و اقتصادی است. در لایحه بودجه سال ۹۸ کمترین افزایش در عوارض‌های عمومی اتفاق افتاده است.

جلالی اضافه کرد: در بخش فرهنگی و ورزشی شاهد افزایش نسبی بودجه‌های عمومی بوده‌ایم، بهره مندی از سرمایه گذاری بخش خصوصی از ویژگی‌های مهم بودجه سال ۹۸ شهرداری قم است، در شرایط فعلی کشور بخش ساخت و ساز و ساختمان شهر قم با رکود روبه رو است. امید می‌رود در سال ۹۸، دولت سهم شهرداری از یارانه سوخت و تکمیل مترو را پرداخت کند.