قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود
قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اشتغال قم با توسعه صنعتی حل نخواهد شد، به دلیل مشکلات اقلیمی و کمبود آب راهی جز توسعه گردشگری و توریست مذهبی در شهر قم نیست و قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال قم باید متفاوت از سایر شهرهای کشور حل شود.

وی افزود: قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود، باید برنامه‌های را اجرا کنیم که بارنداز تمام توریست‌های مذهبی کشور شهر قم شود تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکل اشتغال در این شهر حل نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اشتغال قم با توسعه صنعتی حل نخواهد شد، به دلیل مشکلات اقلیمی و کمبود آب راهی جز توسعه گردشگری و توریست مذهبی در شهر قم نیست.

ذوالنور با اشاره به برخی از معضلات مهم شهر قم ادامه داد: توقف منوریل و فرودگاه قم دو نمونه از مهم‌ترین معضلات شهر قم است، اگر مبحث توریست مذهبی در شهر قم حل شود مشکل منوریل و فرودگاه قم نیز به‌درستی حل شود، منوریل امروز در وضعیتی قرار دارد که امکان تخریب آن وجود ندارد، درصورتی‌که منوریل قم با توریست مذهبی تلفیق و ادغام شود تمام مشکلات منوریل قم برطرف شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری قدرتمندی برای راه‌اندازی منوریل قم اعلام آمادگی کرده و به‌زودی به اتصال مثلث منوریل به فرودگاه، پردیسان و توریست مذهبی این پروژه ملی معنا پیداکرده و این معضل برای همیشه از بین خواهد رفت. برای سرمایه‌گذاری در پروژه منوریل قم هیچ نیازی به بودجه‌های دولتی و تسهیلاتی بانکی وجود ندارد، این اتفاق مبارک به‌زودی در قم افتاده و معضل منوریل برای همیشه حل می‌شود.