شهرداری کاشت درختان پهن‌برگ را در شهر قم توسعه دهد
شهرداری کاشت درختان پهن‌برگ را در شهر قم توسعه دهد
امرالهی با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در شهر قم اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز قم تغییر اقلیم به دلیل دستکاری در اقلیم بومی قم است، برای جبران این مشکل چاره‌ای جز افزایش سرانه‌های سبز به‌صورت مصنوع برای مقابله با خشکی هوا و کم رطوبت لازم در فصول گرم نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، روح‌الله امراللهی به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: متأسفانه در چند دهه اخیر حجم بزرگی از باغات انار و انجیر قم از بین رفته است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز قم تغییر اقلیم به دلیل دستکاری در اقلیم بومی قم است، برای جبران این مشکل چاره‌ای جز افزایش سرانه‌های سبز به‌صورت مصنوع برای مقابله با خشکی هوا و کم رطوبت لازم در فصول گرم نیست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم ادامه داد: حفظ باغات موجود در شهر در اولویت اقدامات شهرداری قم می باشد و شورای اسلامی شهر با تملک و حفظ باغات محدوده شهر موافق و همراه است.
عضو شورای شهر قم ضمن اشاره به رویکرد مهم شورا و شهرداری قم مبنی بر مشجر کردن بوستان‌ها و نوارهای حاشیه شهری خاطرنشان کرد: الویت بخشی به توسعه پایدار فضای سبز و بهره گیری از گونه های گیاهی با میزان مصرف آب کمتر در کنار توسعه درخت کاری نسبت به استفاده از پوشش چمنی در فضاهای شهری اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
امراللهی با اشاره به لزوم افزایش سطح سایه اندازی درختان تصریح کرد: شهرداری کاشت درختان پهن‌برگ را در دستور کار خود قرار دهد.