نیاز آبی فضای سبز قم از پساب خاکستری تأمین خواهد شد
نیاز آبی فضای سبز قم از پساب خاکستری تأمین خواهد شد
سبحانی با اشاره به مشکلات آبیاری فضای سبز قم اظهار داشت: برای استفاده از آب‌های خاکستری در آبیاری فضای سبز شهری توافقنامه‌های اولیه بسته‌شده است و در چند ماه آینده شهرداری قم برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز به‌ صورت عمده از پساب خاکستری استفاده خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مجید سبحانی ثابت به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اهمیت مسئله درختکاری و فضای سبز اظهار داشت: در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای برای توسعه فضای سبز شهری شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های مردمی شهرداری در مسیر توسعه فضای سبز افزود: پویش مردمی “درخت دوستی بنشان” یکی از فعالیت‌های مثبت شهرداری قم در توسعه فرهنگ درختکاری و فضای سبز است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اقلیم و آب‌وهوای خشک قم، توسعه درختکاری و فضای سبز در درجه بالایی از اهمیت برخوردار است و برای تلطیف آب‌ و هوای قم چاره‌ای جز توسعه و افزایش سرانه‌های سبز نیست.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز فضای سبز قم استفاده مشترک از آب شرب شهری در مصارف مختلف بوده که باید سعی شود در آینده نزدیک این مسئله به‌درستی تدبیر شود، با توجه به اقلیم خاص قم امکان کاشت هر نوع فضای سبز و گونه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

سبحانی ثابت ابراز کرد: برای استفاده از آب‌های خاکستری در استفاده برای فضای سبز شهری توافقنامه‌های اولیه بسته‌شده است، و در چند ماه آینده شهرداری قم برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز به‌صورت عمده از پساب خاکستری استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود سرانه‌های سبز قم، هرسال توسعه پیدا کند، و گسترش فضای سبز در بافت‌های قدیمی و محلات کم‌تر برخوردار مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه سرانه سبز شهر قم به اضافه سرانه جنگلی فاصله ای با سرانه کلان شهر های کشور ندارد؛ گفت: اگر نیاز آبی کمربند سبز قم تأمین شود به‌زودی این پروژه مهم نیز وارد مرحله اجرا خواهد شد.