در بودجه سال ۱۳۹۸ ؛ فاصله بین مناطق کم شده است
در بودجه سال ۱۳۹۸ ؛ فاصله بین مناطق کم شده است
اسلامی با اشاره به تورم پیش‌بینی‌شده در سال آتی، افزود: تمام تلاش در این بودجه این بوده که کمترین افزایش عوارض را داشته باشیم، همچنین نکته قابل‌توجه در بودجه سال آینده فاصله مناطق بسیار کم شده یعنی توزیع عادلانه کارکردها در مناطق کم شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین اسلامی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه شهرداری در شورای شهر اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری ۲۳۵۰ میلیارد تومان بود که از آن ۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان تصویب شد و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای سازمان‌ها در نظر گرفته‌شده که در حال بررسی است.

وی نسبت بودجه جاری به عمرانی را ۲۰ درصد به ۸۰ درصد بیان کرد و افزود: بودجه جاری شهرداری ۴۳۷ میلیارد تومان است و بودجه عمرانی ۱۷۲۶ میلیارد تومان است که این نسبت جاری به عمرانی از نظر بودجه‌نویسی بسیار نسبت دقیقی است که مورد تأیید متخصصان قرارگرفته است.

سخنگوی شورای شهر قم ادامه داد: از این ۲۰ درصد جاری حدود ۶۰ درصد آن برای خدمات شهری یعنی برای نظافت، آتش‌نشانی و غیره است، یعنی حدود تنها ۴۰ درصد از بودجه جاری صرف پرسنل خواهد شد.

وی منابع درآمدی شهرداری که در سرفصل‌ها را این‌گونه بیان کرد: عوارض شهری درآمد حاصل از ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها و فروش املاک، وجوه پرداختی دولت به عنوان اوراق خزانه به عنوان منابع شهرداری از منابع شهرداری محاسبه خواهد شد.

اسلامی گفت: نکاتی که در این بودجه موردتوجه قرارگرفته اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام است، یعنی تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسیده پروژه دیگری در دستور کار شهرداری نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه تورم پیش‌بینی‌شده در سال آتی روشن‌شده است، افزود: تمام تلاش در این بودجه این بوده که کمترین افزایش عوارض را داشته باشیم، همچنین نکته قابل‌توجه در بودجه سال آینده فاصله مناطق بسیار کم شده یعنی توزیع عادلانه کارکردها در مناطق کم شده است.

سخنگوی شورای شهر قم از اولویت‌های عمرانی در این بودجه گفت و ادامه داد: تکمیل خیابان‌های عمار یاسر، جمهوری، ادامه بلوار سمیه، تعاون، فهیمی، محتشم کاشانی، تهرانی مقدم و فاز سه روحانی از برنامه‌های عمرانی شهرداری خواهد بود.

وی افزود: تقاطع غیر هم‌سطح خیابان جمهوری حدفاصل یادگار امام و میدان امام حسین (ع)، تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم(ص)، کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) و تکمیل میدان حضرت ولیعصر(عج) از دیگر برنامه‌های عمرانی شهرداری است.

اسلامی حرکت به سمت شفافیت در بودجه را پر اهمیت برشمرد و اظهار داشت: نکته قابل‌توجه دیگر درآمدی که برای حذف پارکینگ خواهیم داشت برای تملک و احداث پارکینگ‌های عمومی صرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدهی‌های دولت به شهرداری مثل اوراق خزانه برای رفع دیون عیناً به بانک‌ها داده‌شده، تأکید کرد: مبنای بودجه‌نویسی بر اساس رونق ساخت‌وساز در شهر موردتوجه قرارگرفته است.