درختکاری بر توسعه چمن اولویت دارد
درختکاری بر توسعه چمن اولویت دارد
احمدی عضو شورای شهر قم گفت: درختکاری در مسئله توسعه فضای سبز در اهم درجات قرار داشته و نسبت به توسعه چمن در اولویت قرار دارد، آن چیزی که سبب تغییر چهره شهر می‌شود توسعه درختکاری در سطح معابر و بوستان‌های شهری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، علیرضا احمدی به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی در خصوص اهمیت مسئله درختکاری اظهار داشت: مسئله درختکاری علاوه بر جنبه‌های اجتماعی در منطق دین نیز مورد تأکید و توجه ویژه‌ای قرارگرفته است.
وی افزود: شورای شهر قم در بودجه سال آینده شهرداری قم توجه ویژه‌ای نسبت به توسعه سرانه‌های سبز داشته است، تلاش می‌شود سرانه سبز قم تا سال ۱۴۰۰ به‌صورت قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.
عضو شورای شهر قم ابراز کرد: احداث دو بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در ۵ سال آینده بخش مهمی از کمبودهای قم در رابطه به مراکز تفرجگاهی و کمبود سرانه‌های فضای سبز عمومی را جبران می‌کند، بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز با پیوست‌های زیست‌محیطی همراه است.
احمدی عنوان کرد: در حال حاضر سرانه‌های سبز شهر با سرانه‌های استاندارد کلان‌شهرهای کشور تا حدودی فاصله داشته که باید تلاش شود با اجرای درست پیش‌بینی‌های انجام‌شده شهر قم به حد استانداردی از سرانه‌های فضای سبز برسد.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: درختکاری در مسئله توسعه فضای سبز در اهم درجات قرار داشته و نسبت به توسعه چمن در اولویت قرار دارد، آن چیزی که سبب تغییر چهره شهر می‌شود توسعه درختکاری در سطح معابر و بوستان‌های شهری است.