شهربازی غدیر و باغ پرندگان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد
شهربازی غدیر و باغ پرندگان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد
جلالی با اشاره به روند آماده سازی بوستان غدیر اظهار داشت: بوستان غدیر یک ظرفیت جدی در حوزه گردشگری و تفریحی در شهر قم بوده و محوطه‌سازی و فضاسازی‌های لازم در آن صورت گرفته است، و به‌زودی به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری شهر قم تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در شورای پنجم ۴۰۹ لایحه و ۶ طرح به شورا واصل و در صحن علنی مطرح‌شده که ازاین‌بین ۲۳ مورد در هیئت تطبیق فرمانداری با مشکل برخورد کرده و درنهایت ۲۲ لایحه بعد از اصرار شورا، در هیئت حل اختلاف ۲۰ مورد آن به نفع شورا رأی داده‌شده و تنها دو مصوبه شورا به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری قم افزود: فاز نخست خط یک متروی قم در دست اجرا بوده و که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای افتتاح آن در سال ۹۷ به تأخیر افتاده اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه در نیمه نخست سال ۹۸ تکمیل و افتتاح می‌شود.

رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: با اقدامات انجام‌شده تمام ریل و هفت رام قطار و واگن خط یک متروی قم تأمین‌شده است، برای راه‌اندازی متروی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تأمین و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

جلالی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی دولت در بهره‌برداری از متروی قم بیان کرد: متأسفانه دولت تاکنون به سهم خود در قبال متروی قم به‌درستی عمل‌نکرده است، با خریداری واگن‌ها و در واگذاری آن به شهرداری قم، دولت به بخش مهمی از تعهدات خود عمل می‌کند.

وی ابراز کرد: فاز نخست پروژه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ و کل پروژه نیز شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تقاطع فردوسی به پیامبر اعظم(ص) تا پایان نیمه نخست سال ۹۸ افتتاح می‌شود، ۴۸ میلیارد تومان برای پروژه اعتبار صرف شده است.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: تقاطع شهرک قدس به بلوار مرجعیت تکمیل‌شده و تا پایان سال به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، فاز نخست باغ پرندگان قم در تابستان امسال افتتاح می‌شود، مشکل افزایش قیمت تور برای نصب در این پروژه مهم‌ترین مشکل اصلی این پروژه است، خرید تور برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

جلالی ادامه داد:رمپ لوپ‌های ضلع شرقی پل ۹ دی به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، شهربازی بوستان غدیر با سرعت زیاد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست احداث بوده و تا پایان تابستان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد، شهربازی ۷۲ تن نیز با برطرف شدن مشکلات حقوقی در روند تکمیل افتتاح قرار گرفته است.