کمیته بحران شهرداری قم برای مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب تشکیل شده است
کمیته بحران شهرداری قم برای مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب تشکیل شده است
طلایی گفت: شهرداری در برابر وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آمادگی لازم را داشته و از مسافران نوروزی برای عدم اسکان در حاشیه رودخانه قم و مکان‌های روباز شهری اخطاریه صادر کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر مقدس قم حسن طلایی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جوی حاکم. بر شهر، شهرداری قم در آماده‌باش کامل برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی و شهروندان قرارگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت شدید بارندگی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در قم افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در این دو روز امکان اسکان مسافران نوروزی در سطح ۵ بوستان در نظر گرفته‌شده برای مسافران نوروزی فراهم نیست، بوستان‌های فدک، نیایش، غدیر، امام رضا(ع) و مهدی مهم‌ترین محورهای اسکان مسافران نوروزی است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در مجموعه ستاد تسهیلات زائران استان، مسافران نوروزی به مکان‌های مسقف و ظرفیت‌های ایمن شهری انتقال پیدا می‌کنند، شهرداری قم نیز ظرفیت‌های مسقف خود را برای اسکان مسافران نوروزی در اختیار زائران قرار خواهد داد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به افزایش نسبی سفرهای نوروزی به قم در هفته نخست سال جدید تأکید کرد: شهرداری قم قبل از آغاز سال جدید مبحث ساماندهی ورودی‌ها و استقبال مناسب از فصل بهار و مسافران نوروزی را آغاز کرده است. کمیته‌های ویژه شهرداری برای استقبال مناسب از زائران و مسافران از دو ماه قبل فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

طلایی با اشاره به افزایش ملموس مسافران نوروزی در شهر قم ابراز کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده در طی روزهای گذشته بالغ‌بر ۹۰۰۰ هزار تخته چادر در سطح بوستان‌های قم نصب و بیش از ۳۰ هزار نفر در آن‌ها اسکان‌یافته‌اند. با آغاز بارندگی‌ها در قم ۸ سوله برای انتقال و جابه‌جایی مسافران نوروزی در نظر گرفته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ابراز کرد: با توجه به وضعیت نامساعد جوی و نفوذ آب روان بوستان‌ها به داخل چادرهای مسافرتی و همچنین برودت هوا امکان نصب چادر در بوستان‌های قم در حال حاضر ممکن نیست و مسافران نوروزی با تابلوهای هدایت و راهنمایی نصب‌شده در سطح شهر به مکان‌های مسقف جایگزین شده مانند مساجد، مسجد مقدس جمکران و دیگر ظرفیت‌های ادارات دولتی هدایت می‌شوند.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کمیته بحران شهرداری برای مقابله با چالش‌های احتمالی در اثر بارندگی و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی و شهروندان تشکیل‌شده است، نیروهای خدمات شهری شهرداری برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر قم، لایه روبی و نظافت انهار قم را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های استانی برای جلوگیری از پارک خودرو در رودخانه قم تصریح کرد: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته و حجم بارندگی‌های دو روز آینده در قم مسیر تردد و پارک خودرو در رودخانه قم مسدود شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با تأکید بر احتمال وقوع سیلاب در قم ادامه داد: شهرداری قم در برابر وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آمادگی لازم را داشته و از مسافران نوروزی نیز برای عدم اسکان در حاشیه رودخانه قم و مکان‌های روباز شهری اخطاریه صادر کرده است.