متوازن شدن خدمات مناطق مختلف شهری اولویت مدیریت شهری در سال۹۸ خواهد بود
متوازن شدن خدمات مناطق مختلف شهری اولویت مدیریت شهری در سال۹۸ خواهد بود
جلالی با تاکید بر اینکه امکانات مناطق مختلف شهر متوازن نیست گفت: ما در توسعه یک نگاه کلان به شهر داریم و آن متوازن شدن مناطق مختلف شهری است تا از امکانات نسبتا یکسانی برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی با اشاره به برنامه شورا و شهرداری برای آبادانی شهر قم اظهار کرد: مردم استحضار دارند که شهرداری قم هم برنامه پنج ساله تا افق ۱۴۰۰ دارد و هم چشم‌انداز تا افق ۱۴۱۴ دارد و در حقیقت آنچه که باید آینده قم را در توسعه رقم زند همین برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر سالیانه منابع و ظرفیت‌هایی که برای آنچه باید در طول سال اتفاق افتد را رسیدگی کرده و مصوب می‌کند تصریح کرد: لایحه بودجه شهرداری برشی از برنامه پنج ساله است و در سال ۹۸ بالغ بر ۲ هزار و۱۶۴ میلیارد تومان بودجه دیدیم که هزار و ۸۰۰ میلیارد آن عمرانی است و نسبت جاری به عمرانی هم ۲۰ به ۸۰ است.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: این ارقام حجم بالای عملیات شهری را نشان می‌دهد؛ ما در توسعه یک نگاه کلان به شهر داریم و آن متوازن شدن مناطق مختلف شهری است تا از امکانات نسبتا یکسانی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه امکانات مناطق مختلف شهر متوازن نیست گفت: البته بخشی از این مساله در اختیار شهرداری است و بخشی نیز به دستگاه‌های دیگر مرتبط می‌شود.

جلالی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت سال ۹۸ ذکر کرد و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هزینه‌بر شهرداری مترو است گفت: امیدواریم این پروژه امسال آماده بهره‌برداری شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تکمیل بخشی از پروژه نیاز به ارز دارد منتظریم تا وضعیت مالی و ارزی مشخص شود و اقدامات تکمیلی صورت گیرد.

رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه زیرگذر فردوسی با بلوار پیامبر اعظم نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این بلوار هم در تکمیل رینگ ترافیکی شهر بسیار موثر است.