راه آهن قم همکاری لازم را در مقابل توسعه شهری ندارد
راه آهن قم همکاری لازم را در مقابل توسعه شهری ندارد
روح‌الله امراللهی با اشاره به خط آهن محدوده بعد از مصلی که کاربردی در حال حاضر ندارد، اظهار داشت: این خط هیچ جایگاه حمل‌ونقلی نداشته و از محدوده کلی راه‌آهن کشور نیز خارج‌شده اما راه‌آهن قم در این زمینه همکاری‌های لازم را در آزادسازی اراضی شهرداری ندارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر ‌به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

امراللهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای قم در بخشی از این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه‌های حفاری ابنیه، و ساختمان‌های راه‌آهن تا پایان سال ۹۷ ابراز گفت: خط آهن قم در محدوده بعد از مصلی قم به هیچ جایگاه حمل‌ونقلی نداشته و از محدوده کلی راه‌آهن کشور نیز خارج‌شده اما راه‌آهن قم در این زمینه همکاری‌های لازم را در آزادسازی اراضی شهرداری ندارد.

وی با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال ۹۸ گفت: افزایش تاکسی‌های درون‌شهری تا ۲۵ درصد بوده و نرخ وانت‌بارها و دربستی‌ها نیز نسبت به سال گذشته تا ۳۰ درصد کاهش پیداکرده است.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: در بهترین خطوط تاکسی قم میانگین درآمد تاکسی‌دارها ۲ میلیون تومان بوده که با این افزایش ۲۵ درصدی سقف درآمدی تاکسی‌داران شهر به ۲ و نیم میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.