بسترهای سرمایه‌گذاری در شهر قم فراهم‌ شده است
بسترهای سرمایه‌گذاری در شهر قم فراهم‌ شده است
جلالی با اشاره به اهمیت مسئله سرمایه‌گذاری گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در شهر قم تمام بسترها مهیا شده و مشوق‌های ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته‌ شده باوجود رکود حاکم بر کشور هیچ پروژه‌ای در قم متوقف نشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، عبدالله جلالی در دومین نشست ادواری اعضای شورای شهر که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌های در استفاده از تجربه‌های اعضای اسبق مفید و پرفایده است.

وی افزود: حقیقت این بوده که اگر توسعه‌ای در ابعاد مختلف سرانه‌های اجتماعی در شهر ایجاد شده حاصل فکر و تصمیم تمام اعضای ادواری شورای شهر قم در ۵ دوره گذشته بوده است از آنجایی‌ که اعضای شورا یک مجلس محلی بوده درک بیشتر از مشکلات داشته و دسترسی به آن‌ها نیز توسط مردم بسیار راحت‌تر از اشکال دیگر مسئولیتی است.

رئیس شورای شهر قم گفت: هنوز حق قم به‌درستی ادا نشده و عقب‌ماندگی‌های بسیاری احساس نمی‌شود اما تحولات فراوانی نیز در سال‌های گذشته ایجاد شده است، توسعه امکان تفریحی، سرانه‌های فرهنگی، خدمات شهری و توسعه معابر و تقاطع از جمله محورهای مهم تحول شهر قم در سال‌های گذشته بوده است.

جلالی ادامه داد: تمام لوایحی که به شورای شهر ابلاغ می‌شود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و به نتیجه می‌رساند، اعضای شورای شهر در تصویب لوایح و سیاست‌گذاری مشکلات معیشتی و اقتصادی شهروندان را مدنظر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: توجه به مناطق کم برخوردار و محروم یکی از راهبردهای اصلی شورای شهر در تصویب بودجه و پروژه‌ها است، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر محورهای شورای شهر است متأسفانه بخشی از پروژه‌های شهری به دلیل حقوقی متوقف‌ شده است، تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری نرسد پروژه جدیدی در شهر قم کلید نمی‌خورد.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر روند مطلوب تکمیل پروژه‌های شهری گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، هیچ پروژه‌ای جز معدود پروژه‌هایی که به دلیل مشکلات حقوقی متوقف‌ شده، متوقف نبوده و در حال اجرا و تکمیل است، انضباط مالی و تحلیل عملکرد به‌صورت ماهیانه به‌صورت جدی اجرای پروژه‌های عمرانی موردبررسی و نقد قرار می‌گیرد.

جلالی گفت: پرورش نیروهای کارآمد، متخصص و حرکت در مسیر جوان‌گرایی از رویکردهای مهم شورای شهر برای آینده مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است، در راستای چابک سازی در سال ۱۳۹۸ از جذب نیروهای جدید جلوگیری شده و بالا بردن بهره وری نیروهای موجود را دنبال خواهیم نمود.

وی بیان کرد: افزایش اعتماد عمومی و سلامت سازمانی از دیگر موضوعاتی بوده که در شورای پنجم مورد توجه قرار گرفته است، اگر احساس شود فردی بر اعتماد عمومی مردم خدشه وارد می‌کند، شورای شهر قم به هیچ وجود وی را بر نخواهد تافت.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اهمیت مسئله سرمایه‌گذاری گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در شهر قم تمام بسترها مهیا شده و مشوق‌های ویژه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است، توسعه شهر قم بدون جذب سرمایه‌گذار ممکن نیست، افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیریت شهری از رویکردهای دیگر شورای شهر قم در دوره پنجم است.

جلالی اضافه کرد: در پرداخت عوارض نوسازی سالانه، نظافت شهری، پسماند و عوارض خودرو شهروندان می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، تمام مشکلاتی که در فضای مجازی از ضعف زیرساخت‌های شهری منعکس می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بررسی و برطرف کردن مشکل می‌انجامد.

وی با اشاره به کاهش اختیارات شهرداری و شورای شهر عنوان کرد: متأسفانه صحبت‌هایی از دولتی شدن شهرداری‌ها به گوش می‌رسد که نگران‌کننده است اگر شهرداری‌ها در وضعیت کنونی دولتی بودند معلوم نبود در امر خدمات‌رسانی به شهروندان چه اتفاقی می‌افتاد.