قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌نفع شهرداری‌ها تغییر می‌کند
قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌نفع شهرداری‌ها تغییر می‌کند
امیرآبادی نماینده شهر مقدس قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده قطعاً در آینده‌ای نزدیک حذف‌، و قانون به‌نفع مردم وضع می‌شود، با ادامه روند دولت در مبحث مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از پروژه‌های عمرانی روی زمین می‌ماند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، احمد امیرآبادی فراهانی امروز در دومین نشست ادواری اعضای شورای شهر که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد اظهار داشت: قم قبل از انقلاب مورد توجه قرار نگرفته و بعد از انقلاب نیز علی‌رغم اقدامات انجام‌‌شده کوتاهی‌های زیادی انجام‌ شده است.

وی با اشاره به حساسیت سال ۹۸ افزود: حقیقت این است که در سال ۹۸ دشمنی دشمنان ایران بیشتر از همیشه ادامه دارد، قم پایگاه انقلاب و الگو برای سایر استان‌های کشور بوده که وحدت بین مسئولان استان می‌توانند به پیامی برای تمام شهرهای کشور تبدیل شود.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برای کمک و کاهش از نیازهای اساسی مردم باید مسئولان تمام همت و تلاش خود را روی کار آورده و از شانه خالی کردن مسئولیت‌ها خودداری کرد، بخشی‌نگری مهم‌ترین آسیبی بوده که در شرایط کنونی در کشور احساس می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حضور و جدیت کم‌نظیر استاندار قم و بازدیدهای میدانی روند اقدامات و تصمیم‌گیری‌های استانی به‌صورت واقعی‌تر شدن پیش می‌رود، نمایندگان استان قم در مجلس از منش و رویکرد استاندار قم در پیشبرد اهداف حمایت می‌کنند.

امیرآبادی تأکید کرد: تحریم از اهداف اصلی دشمن برای زمین‌گیر کردن ایران است، باید اتاق فکری در قم برای مدیریت تحریم‌ها در سطح استانی تشکیل‌ شده و مسئله معیشت، اشتغال، توزیع ثروت، بیمه و مالیات در آن مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد، مشکلاتی را که از قوانین ملی سرمنشأ می‌گیرد می‌توان با ارائه پیشنهاد‌هایی به مرکز بررسی کرد.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش دشمن در شرایط کنونی در به صفر رساندن صادرات نفت بوده که با تدابیر انجام‌شده توسط مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی راه به جایی نخواهد برد، با هماهنگی ویژه‌ای که بین رئیس مجلس و دفتر مقام معظم رهبری ایجاد شده صادرات نفت کشور در ۴ ماه آینده بسیار مطلوب‌تر از وضعیت فعلی خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفته که داخل کشور ناامیدی را گسترش دهد، مسئولان با هوشیاری در پازل دشمن بازی نکنند، انتقادات به دولت نباید با ایجاد ناامیدی بین مردم همراه شود.

امیرآبادی با هشدار به مسئولان در موضع‌گیری و انتقاد نسبت به دولت عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ناشی از جنگ روانی است، در جنگ روانی فردی پیروز بوده که تدابیر مقابله‌جویانه داشته باشد، اگر مسئولان در جنگ روانی در زمین بازی دشمن بازی کنند قطعاً نتیجه آن پیروزی دشمن است.

وی تصریح کرد: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده و حقوقی که از شهرداری‌ها تضعیف‌ شده قطعاً در آینده‌ای نزدیک حذف‌، و قانون به‌نفع مردم وضع می‌شود، با ادامه روند دولت در مبحث مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از پروژه‌های عمرانی روی زمین می‌ماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجلس در افزایش اختیارات شوراها تأکید کرد: مجلس تلاش می‌کند حوزه اختیارات شورا و شهرداری را به آموزش‌ و پرورش، مراکز درمانی، ترافیک و سایر امور توسعه دهد اما تفسیر شورای نگهبان از قانون مانع از تصمیمات مجلس در افزایش اختیارات شوراها شده است.