فاز نخست باغ پرندگان امسال در قم به بهره‌برداری می‌رسد
فاز نخست باغ پرندگان امسال در قم به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه فاز نخست باغ پرندگان امسال به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: این مجموعه در بوستان هزار هکتاری دیده‌شده است که به‌عنوان قطب گردشگری شهر قم از میدان مفید تا کوه دوبرادران است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالله جلالی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار داشت: اعضای شورای شهر برای پیشبرد و پیشرفت قم اهتمام دارند و در این زمینه وحدت و همدلی خوبی وجود دارند.

وی افزود: نگاهی به توسعه شهری وجود داشته که با نگاه کارشناسی و ابعاد مختلف و متناسب با نیازها و با توجه به منابع و ظرفیت‌های مالی انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، شاهد کاهش ساخت‌وساز در شهر هستیم ولی فاز نخست مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بودجه سال گذشته دولت ۳۴ میلیارد تومان تخصیص داد که قرار شد در زمینه واگن جبران کند.

جلالی عنوان کرد: هرسال از دو ماه به پایان سال رسیدگی به لایحه بودجه انجام می‌شود که بودجه شهرداری برای سال ۹۸ بیش از ۲۱۶۴ میلیارد تومان است که با نگاه توسعه‌ای، تعادل بخشی و اولویت‌بندی است.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که انضباط مالی بر مجموعه مدیریت شهری شهرداری حاکم است، پروژه‌هایی در دست اقدام که مهم‌ترین آن مترو و میدان ولی‌عصر(عج) هستند که مرکز مهمی از نظر عبور و مرور درون و برون‌شهری است، زیرگذر تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم(ص) پیش از عید آغازشده و با سرعت در حال احداث است.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه فاز نخست باغ پرندگان امسال به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: این مجموعه در بوستان هزار هکتاری دیده‌شده است که به‌عنوان قطب گردشگری شهر قم از میدان مفید تا کوه دوبرادران است، همچنین اهتمام جدی وجود دارد تا فاز ۵ عمار یاسر جایگزین خیابان ارم شود.

جلالی افزود: مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر وجود دارد و اراده‌ای برای حل آن ایجادشده است که در سال ۹۸، ۴۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: اعضای شورای شهر در همه جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌های شهرداری حضور دارند و در بطن تصمیم‌گیری‌ها هستند و حضور در مناطق هشت‌گانه همواره مورد تأکید بوده است.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر اینکه در زمینه نظافت شهری و جمع‌آوری پسماند و فضای سبز در شرایط رضایت بخشی قرار داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مناسبت‌های زیادی در قم وجود دارد و شهرداری باید از منابع داخلی سرمایه‌گذاری کند، به مانند موضوع نیمه شعبان که اگر در زمینه تملک زمین‌ها برای تأمین پارکینگ اقدامی نشود مجموعه استان ضرر می‌کند و مدیریت مراسم نیمه شعبان در آینده با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: نیمه شعبان شهرداری برای تملک ۲۰۰ هکتار زمین برای فضای پارکینگ با مالکین صحبت می‌کند و از آن‌ها تحویل می‌گیرد و پس از برگزاری مراسم نیمه شعبان این زمین‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به تخلفات ساختمان‌سازی داخل شهر قم تصریح کرد: قوانین شهرداری عموماً برای ۷۰ سال پیش است و پس از انقلاب اسلامی تغییراتی ایجاد شد ولی نتوانست مشکلات جدی را رفع کند.

جلالی ادامه داد: علی‌رغم اینکه می‌دانیم ضعف، مشکلات و سختی‌هایی وجود دارد ولی رضایت‌مندی نسبی مردم را به همراه داریم، پروژه نیمه‌تمامی نداریم و ۲ پروژه نیز از ید مدیریت شهری خارج‌شده است که مهم‌ترین آن پروژه شهید کاظمی خیابان صفاییه و مونوریل است.