درختان مثمر میوه در بوستان‌های شهری کاشته شود
درختان مثمر میوه در بوستان‌های شهری کاشته شود
بختیاری با تاکید بر اینکه باید به سمت کاشت درختان غیرمثمر در شهر رفت گفت: واقعا کاشت اکالیپتوس در معابر شهر به شدت آسیب‌زننده است و نمونه‌های زیادی از آسیب‌ به زیرساخت‌ها توسط این گونه شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن بختیاری در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب که اینکه ما بخواهیم در معابر شهری درختان میوه و مثمر بکاریم درست نیست اظهار کرد: این مساله هم مسائل بهداشتی دارد هم از نظر امنیتی برای مردم مشکل‌ساز است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت کاشت درختان غیرمثمر در شهر رفت گفت: واقعا کاشت اکالیپتوس در معابر شهر به شدت آسیب‌زننده است و نمونه‌های زیادی از آسیب‌ به زیرساخت‌ها توسط این گونه شاهد هستیم.

نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به کاشت زیتون تلخ در معابر شهر قم اظهار کرد: این گونه هم مقاوم هست و هم متناسب با اقلیم قم و هم از نظر زیبایی و امکانات به شرایط شهری می‌خورد.

وی با بیان اینکه باید از کاشت گونه‌هایی چون کاج و اکالیپتوس به سمت کاشت گونه‌های مناسب‌تر در شهر چون زیتون تلخ برویم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این بد نباشد که در فضاهای پارکی و بوستان‌های شهر به سمت کاشت درختان میوه برویم چراکه تنوع و تفریحی برای مردم ایجاد می‌کند.

بختیاری تصریح کرد: کاشت گونه های میوه در بوستان‌های شهری موجب می‌شود حضور در پارک‌ها برای مردم جذاب‌تر باشد. همچنین در بوستان‌های جنگلی می‌شود به صورت برنامه‌ریزی شده تری به سمت کاشت درختان مثمر و میوه رفت.

وی گفت: اگر کاشت درختان میوه صورت گیرد مردم احساس نمی‌کنند که این هزینه آب و زمین و غیره به نوعی هدر رفته و بیشتر حس دوستی با طبیعت پیدا می‌کنند.