حمایت جدی از بخش خصوصی اتوبوس‌رانی وجود ندارد
حمایت جدی از بخش خصوصی اتوبوس‌رانی وجود ندارد
بختیاری با اشاره به تأکیدات قانونی در واگذاری فعالیت اتوبوس‌رانی به بخش خصوص اظهار داشت: عدم اجرای این مهم بازگشت به قبل بوده و باعث افزایش هزینه‌های نگهداری برای شهرداری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن بختیاری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تأکیدات قانونی لازم برای واگذاری فعالیت‌های اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی و حمایت از فعالیت بخش خصوصی در حوزه اتوبوس‌رانی را تکلیف قانونی دانست و تأکید کرد: بازگشت به حالت اداره اتوبوس‌رانی به‌صورت امانی توسط شهرداری باعث افزایش سرسام‌آور هزینه‌های نگهداری  برای شهرداری خواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول سالیان اخیر دولت و شهرداری‌ها در مقابل وظایف خود در تخصیص سهم دوسوم هزینه‌های بخش خصوصی کوتاهی نمودند و بار اصلی حمل‌ونقل شهری بر عهده آنان بوده است.

بختیاری ریشه اصلی کاستی‌ها در حمل‌ونقل عمومی بخش اتوبوس‌رانی را در عمل نکردن به تعهدات خود در حمایت از بخش خصوصی دانست و بیان کرد: این عامل اصلی‌ترین علت کاهش سهم حمل‌ونقل عمومی در شهر قم است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سهم اتوبوس‌رانی را در حال حاضر اندک و غیرقابل دانست و اظهار داشت: تغییرات پی‌درپی در خطوط اتوبوس‌رانی یکی از دلایل مهم در کاهش سهم این حوزه در حمل‌ونقل عمومی است.

وی در پایان لزوم حمایت و پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی بومی استان که فعال در این زمینه است را ضروری و در راستای منافع کلی شهر و شهرداری دانست.