بازارچه صنایع‌دستی باید در قم ایجاد شود
بازارچه صنایع‌دستی باید در قم ایجاد شود
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نبود بازارچه صنایع‌دستی را حلقه گمشده این صنعت دانست و گفت: بازارچه عرضه صنایع‌دستی باید در شهر قم ایجادشده و ظرفیت‌های ناشناخته این صنعت به‌درستی در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم؛ عبدالله جلالی عصر دوشنبه در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم افزود: صنایع‌دستی از نظر منابع مالی اعتبارات اندکی برای تولید نیاز دارد درحالی‌که ارزش‌افزوده قابل‌توجهی به همراه دارد و از این نظر حائز اهمیت زیادی است.

وی اضافه کرد: توسعه و رونق صنایع‌دستی در وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و در سال رونق تولید از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید توجه لازم به این بخش صورت بگیرد.

وی افزود: تاکنون توجه درخوری به ظرفیت‌های قم در زمینه صنایع‌دستی صورت نگرفته است، برای معرفی صنعت و هنر صنایع‌دستی شاهد هیچ‌گونه تحرکی در این شهر نیستیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ساماندهی ورودی اصلی شهر قم از راهبردهای اصلی شورای شهر در سال ۹۸ است، عملیات ساماندهی ورودی جعفریه در مراحل پایانی خود قرار داشته و به‌زودی بهسازی می‌شود.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات بوستان جوان نیز تاکید کرد: ساماندهی این مکان تفریحی در دستور کار شورای شهر قرار گرفته و برای تقویت آن به دنبال جذب سرمایه‌گذاران هستیم، ظرفیت بوستان جوان هنوز به‌درستی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

جلالی اضافه کرد: پیشرفت شهربازی الغدیر قم نیز وضعیت مطلوبی داشته و انتظار می‌رود تمام وسایل بازی این مکان در اسرع وقت در آن نصب‌شده و بعد از اجرای شهرداری به تعهدات خود در زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری برسد.