بافت فرسوده اطراف حرم مطهر ساماندهی می‌شود
بافت فرسوده اطراف حرم مطهر ساماندهی می‌شود
اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: با آماده سازی این قطعه زمین، اماکن واگذاری زمین به افرادی که املاک آنها در طرح‌های بهسازی بافت‌های فرسوده قرارمی گرد، فراهم می‌شود که این موضوع موجب گره گشایی از وضعیت کنونی بافت‌های فرسوده قم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در یکصدویکمین جلسه شورای اسلامی شهرمقدس قم، درخصوص لایحه اخذ مجوز هزینه کرد جهت آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان گفت: تعهد شهرداری قم آماده سازی این اراضی برای ساماندهی و تملک بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به منظور بهسازی اطراف این مکان مقدس است.

مجید اخوان با اشاره به تعهد حداکثر ۹ ماهه شهرداری قم برای آماده ساری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان گفت: آماده سازی این زمین‌ها اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیادر ریال نیاز دارد که سهم طرح‌های اولویت دار بافت‌های فرسوده شهری از این قطعه زمین به تفکیک تعیین شده است.

وی ادامه داد: با آماده سازی این قطعه زمین، اماکن واگذاری زمین به افرادی که املاک آنها در طرح‌های بهسازی بافت‌های فرسوده قرارمی گرد، فراهم می‌شود که این موضوع موجب گره گشایی از وضعیت کنونی بافت‌های فرسوده قم خواهد شد.

اخوان افزود: دروازه ری، ضلع شرقی حرم، چهل اختران و فاز پنج عمار یاسر از جمله مناطقی است که در بهسازی بافت‌های فرسوده در اولویت قرار گرفته و در این اراضی ۴۸ هکتاری، سهمی برای ساماندهی این بافت‌ها در نظر گرفته شده است.