تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری قم در وضعیت کما قرار دارد
تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری قم در وضعیت کما قرار دارد
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری این شهر در وضعیت کما قرار دارد و در حال حاضر تنوع قراردادها در این نهاد بسیار زیاد است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم،عبدالله جلالی در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها که با حضور رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، گفت: عدم تعیین تکلیف این مساله نیروهای شهرداری را به‌شدت ناامید و بی‌انگیزه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم، افزود: توسعه حمل‌ونقل عمومی از نیازهای اساسی این کلانشهر است، در رابطه با پرداخت یارانه ناوگان اتوبوس‌رانی کم‌لطفی‌های فراوانی در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: مساله ارزش‌افزوده از ۲ سال گذشته به یکی از ابهامات و مشکلات شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها تبدیل‌شده است، بسیاری از مسائلی که از آن‌ها به‌عنوان مالیات یادشده عوارض محلی بوده و نباید به خزانه دولت واریز شود.

جلالی بیان کرد: اگر رابطه مستمری بین شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود بسیاری از مشکلات شهری، بهتر مدیریت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ۳۱۵ هکتار از بافت‌های فرسوده بر اساس نقشه هوایی دهه ۳۰ شمسی در دل بافت‌های تاریخی تعیین‌شده که این مساله با واقعیت موجود اختلاف بسیار زیادی دارد، بافت تاریخی روند توسعه و سرمایه‌گذاری را به‌شدت کند کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از روح حاکم بر بافت‌های فرسوده قم ادامه داد: به دلیل مشکلات کنونی بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده در وضعیت رکود قرارگرفته و عملاً اقدام خاصی برای بهبود وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری صورت نمی‌گیرد.

جلالی همچنین تاکید کرد: نگاه‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی در رابطه با بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، این بلوار از ابتدا مجوزهای لازم را از نهادهای متولی دریافت کرده و مشکلی از نظر سرمایه‌گذاری نباید داشته باشد.

وی ادامه داد: کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا با کوچک‌سازی دولت در تناقض است، شهرداری‌ها در وضعیت فعلی سپر دولت بوده و دولت شایسته است که در مسیر واگذاری بیشتر مسئولیت‌ها گام بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در قوانین شهرداری‌ها تعارضات، خلأ و موازی کاری‌های زیادی وجود داشته که نیازمند بازنگری و اصلاح است.

  • منبع خبر : ایرنا