بازار کهنه تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی قم خواهد شد
بازار کهنه تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی قم خواهد شد
سید مجتبی سبحانی ثابت با اعلام خبر تبدیل بازار کهنه قم به بازارچه صنایع‌دستی اظهار داشت: در راستای حفظ سازه تاریخی بازار کهنه و نیز رفع مشکلات اهالی و همچنین در راستای تقویت صنعت گردشگری در قم این مهم به‌زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم سید مجتبی سبحانی ثابت در جلسه کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تبدیل بازار کهنه قم به بازارچه صنایع‌دستی اظهار داشت: بعد از مراجعات مکرر اهالی و کسبه بازار کهنه مبنی بر مشکلات به وجود آمده مانند عبور و مرور وسایل نقلیه در بازار، احتمال آتش‌سوزی در انبارهای چوب و ناامنی به دلیل متروکه بودن و تاریک بودن، کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم تصمیم به ساماندهی هرچه سریع‌تر بازار گرفت.

وی افزود: طی جلسات متعدد با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در راستای حفظ سازه تاریخی بازار کهنه و نیز رفع مشکلات مذکور برای اهالی و همچنین در راستای تقویت صنعت گردشگری قم و نیز رونق کسب‌وکار تصمیم گرفته شد این بازار به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر در بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری ردیفی را برای کف سازی بازار کهنه توسط سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم پیش‌بینی کرده و همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم نیز جهت جداره سازی و مرمت سقف بازار اقدام به تهیه اعتبار نموده است که این موضوع جای قدردانی و تشکر دارد.

سبحانی ثابت ادامه داد: شهرداری منطقه یک قم مأمور به بستن ورودی‌های بازار جهت جلوگیری از عبور و مرور وسایل نقلیه و نیز تأمین روشنایی آن در راستای تأمین امنیت آن شده است، همچنین مقرر شد سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر پس از جذب اعتبارات لازم، امسال اقدام به کف سازی بازار طبق طرح و معماری هماهنگ با بافت تاریخی آن نماید.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این بازار اگر تبدیل به یک بازارچه صنایع‌دستی و فروش سوغات در قم شود ضمن زیبایی و رونق در کسب‌وکار کسبه باعث جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری استان می‌شود.