حل مشکلات دکه‌های ۷۲ تن قم همت مدیران شهری را می‌طلبد
حل مشکلات دکه‌های ۷۲ تن قم همت مدیران شهری را می‌طلبد
دکتر اسلامی سخنگوی شورای شهر قم با تأکید بر اینکه حل مشکلات دکه‌های ۷۲ تن قم همت مدیران شهری و استانی را می‌طلبد، گفت: تخلفات کسانی که دکه‌دارند اضافه بنا و بنای بدون مجوز است، طبق رای کمیسیون ماده صد رسیدگی به این مهم در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: دکه‌های موجود در میدان ۷۲ تن در حد محدودی و به‌صورت موقت برای حل شدن مشکلات بخشی از جانبازان استان قم اختصاص پیداکرده است، ولی افراد آن‌ را توسعه داده و از محدوده اولیه فراتر رفته‌اند و مشکلاتی را برای مالکینی که در آن محدوده دارای زمین با سند رسمی هستند به وجود آورده‌اند.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه تخلفات کسانی که در میدان ۷۲ تن دکه‌دارند اضافه بنا و بنای بدون مجوز است، افزود: این مهم به کمیسیون ماده صد ارجاع داده شد و درنهایت این کمیسیون رأی به قلع‌وقمع بناهای موجود داد.

وی ادامه داد: جهت مساعدت به جانبازان و ایثارگران که در محل فوق دکه‌هایی را دارند، استان تصمیم گرفت که بعد از عوارضی زمینی را به آن‌ها اختصاص دهد و با مدارا این عزیزان را متقن کند.

اسلامی با اشاره به اختصاص مهلت زمانی شش‌ماهه به این موضوع گفت: این کار به‌منظور انجام رأی کمیسیون ماده صد و در راستای همکاری داوطلبانه این افراد انجام شد.

عضو شورای شهر قم افزود: زمان موصوف سپری‌شده است و مالکینی که دارای سند رسمی هستند نسبت به عدم اجرای آرا کمیسیون ماده صد اعتراض دارند که ازنظر قانونی حق با مالکین است.

وی ابراز کرد: مقرر شد موضوع در جلسه‌ای با حضور نماینده دادستان، مدیرکل امور شهری استانداری قم، مدیرکل ستاد پیشگیری از تخلفات شهری و شهردار منطقه در کمیسیون تلفیق مطرح شود و باملاحظه جوانب امر نسبت به حل مشکل مالکین و همچنان کسانی که به مبادرت به احداث دکه‌ها کرده‌اند اقدامات مقتضی انجام گیرد.