فاز نخست شهرک خودرویی قم در دهه کرامت افتتاح می‌شود
فاز نخست شهرک خودرویی قم در دهه کرامت افتتاح می‌شود
مسگری گفت: شهرک خودرو قم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات شهری در استان قم، بیش از آنکه یک پروژه عمرانی باشد، یک خیزش فرهنگی به‌سوی بهبود شرایط محیط‌زیست شهری برای شهروندان و در کنار آن بهبود شرایط و رونق کسب‌وکار برای صنوف خودرویی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به افتتاح فاز نخست شهرک خودرویی همزمان با در دهه کرامت که شامل ۳۴ واحد نمایشگاهی، ۶ واحد ویژه خدماتی و ۴۸ واحد تعمیرگاهی در شهر قم است، اظهار داشت: در شورای چهارم با توجه به بحث خروج صنوف مزاحم به‌ویژه در هسته مرکزی شهر قم که متأسفانه شکل نامناسبی را برای این منطقه که موردتوجه زائران کریمه اهل‌بیت(س) است ایجاد کرده بود، رویکرد آماده‌سازی برای انتقال صنوف مزاحم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربعی در مجاورت میدان میوه تره‌بار و گمرک قم، واقع در بلوار شهید رجایی برای ساخت شهرک خودرویی پیش‌بینی شد، ابراز کرد:این پروژه در شش فاز و ۱۵۰۰ واحد صنفی متشکل از واحدهای نمایشگاهی، خدماتی و تعمیرگاهی احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: شهرک خودرو قم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خدمات شهری در استان قم، بیش از آنکه یک پروژه عمرانی باشد، یک خیزش فرهنگی به‌سوی بهبود شرایط محیط‌زیست شهری برای شهروندان و در کنار آن بهبود شرایط و رونق کسب‌وکار برای صنوف خودرویی است.

وی با اشاره خدمات قابل‌ارائه در این شهرک اظهار داشت: در این شهرک ۱۵۰۰ واحد صنفی متشکل از واحدهای نمایشگاهی، خدماتی و تعمیرگاهی شامل صافکاری، نقاشی، تعمیرگاهی، لوازم‌یدکی، تودوزی اتومبیل، اگزوزسازی، پرس شلنگ، باتری‌ساز، تراشکار، سپرساز، کارواش، نمایندگی‌های مجاز فروش و خدمات پس از فروش، جایگاه عرضه سوخت و غیره طراحی‌شده است.

مسگری خاطرنشان کرد: در این پروژه علاوه بر تأمین کلیه خدمات وابسته به خودرو، خدمات جانبی از جمله رستوران مجهز، بزرگ‌ترین مرکز لوازم‌یدکی، دفتر اسناد رسمی و پلیس+۱۰، جایگاه سوخت چندمنظوره، پایگاه نیروهای انتظامی و اورژانس و تمام خدمات وابسته شامل سوپرمارکت، تاکسی‌سرویس، کافی‌شاپ و پارک مخصوص کودکان و غیره نیز طراحی‌شده است.

مسگری با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای ترغیب صنوف فعال در زمینه خودرو برای حضور در این شهرک یادآور شد: باور مجموعه شهرداری بر این بوده که با راه‌اندازی این شهرک واحدهای آن به طرز قابل‌توجه‌ای رشد کرده و ارزش افزوده بالا نصیب آن خواهد شد و این صاحبان مشاغل و صنوف وابسته بوده که از هر لحاظ سود سرشاری نصیبشان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بسته‌های تبلیغاتی و طرح‌های تشویقی برای واحدهای صنفی مرتبط ارسال‌شده است، اضافه کرد: متقاضیانی که می‌خواهند نمایشگاه و واحد صنفی تحویل بگیرند می‌توانند از وام‌های بسیار خوب بانکی که پس از تنظیم قرارداد و معرفی به بانک عامل صورت می‌پذیرد استفاده کنند، در واقع خریداران در این برهه ملزم به تحویل کلی پول ندارند اما ممکن بوده در آینده این شرایط وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم ادامه داد: ساماندهی صنوف سالیان بسیار زیادی جزء مطالبات مردم و مسئولان استان قم بوده است و شهرک خودرو در جهت رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی قدم بر می‌دارد و در این راه نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای مختلف استان به‌ویژه اتحادیه صنوف و صاحبان مشاغل و حضور مؤثر و فعال آنان هستیم.