همت مدیریت شهری کاهش محرومیت مناطق کم برخوردار است
همت مدیریت شهری کاهش محرومیت مناطق کم برخوردار است
طلایی با اشاره به همت مدیریت شهری برای کاهش محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در مناطق کم برخوردار شهر قم، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی در چند سال گذشته برای رفع محرومیت از این مناطق شده است و حجم پروژه‌ها در این مناطق نشانی از این همت والا در سال‌های گذشته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به کاهش حجم ساخت‌وسازها و وجود مشکلات اقتصادی در توسعه شهرها اظهار داشت: علیرغم این مشکلات، اقدامات خوبی در شهر قم انجام‌شده و چرخه توسعه و پیشرفت شهر در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه ۲۲۲ پروژه همزمان با دهه کرامت در سطح شهر قم به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز کرد: پروژه‌های شاخصی در حوزه‌های مختلف شامل عمرانی، فرهنگی، خدماتی، حمل‌ونقل و غیره با اعتباری بالغ‌بر ۴۶۰ میلیارد تومان در دهه کرامت به بهره‌برداری رسید.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کلنگ زنی ادامه بلوار جمهوری به صورت تونل و به طول یک کیلومتر، تعریض پل زیرگذر ورودی از بخش جعفریه و رمپ و لوپ‌های کمربندی امام علی(ع)، افتتاح زیرگذر و تابلیه علامه طباطبایی(ره) و افتتاح فاز نخست شهرک خودرویی بخشی از این طرح‌ها در دهه کرامت بوده است.

وی با اشاره به همت مدیریت شهری برای کاهش محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در مناطق کم برخوردار شهر قم یادآور شد: تلاش‌های زیادی در چند سال گذشته برای رفع محرومیت از این مناطق شده است و حجم پروژه‌ها در این مناطق نشانی از این همت والا در سال‌های گذشته است.

طلایی با تأکید بر اهمیت ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر قم عنوان کرد: این ساماندهی در سال‌های طولانی جزء دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده است که احداث شهرک خودرویی گوشه‌ای از این اقدام مهم است که نقش مهمی در رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز دارد.

وی بخشی از ساماندهی صنوف را معطوف به همکاری صاحبان مشاغل و اتحادیه‌ها دانست و افزود: نهادها و دستگاه‌های مختلف استان باید در این زمینه به علت تک شهر بودن قم کمک‌کننده شهرداری باشند و مجموعه مدیریت شهری هم همتی فعال برای ساماندهی صنوف دارد.

عضو شورای شهر قم دسترسی و تسهیل بودن مسیر را یکی از ویژگی‌های شهرک خودرویی برشمرد و اضافه کرد: به علت تجمیع خدمات و دسترسی آسان، شهرک خودرویی قم می‌تواند به عنوان بورس منطقه‌ای خودرو شناخته شود که در کنار رونق صنوف می‌تواند گام مهمی هم برای جذب گردشگری به قم باشد.