ابعاد دینی مذهبی استان در روز قم معرفی می‌شود
ابعاد دینی مذهبی استان در روز قم معرفی می‌شود
مالکی نژاد با اشاره به اینکه قم جهان شهری است که تمام دنیا به آن نظر دارند و دشمنان برای تخریب چهره آن برنامه‌ریزی می کنند، گفت: بسیاری از اتفاق‌های مهم عصر معاصر از شهر قم کلید خورده و باید ابعاد این مهم در روز قم به مردم معرفی گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم،حسن مالکی‌نژاد در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم جهان شهری بوده که تمام دنیا به آن نظر داشته و دشمنان نیز برای تخریب چهره آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بسیاری از اتفاق‌های مهم عصر معاصر از شهر قم کلید خورده و از همین رو نیز دشمنان برای از بین بردن جایگاه شهر قم حساسیت ویژه‌ای دارند.

مالکی‌نژاد اضافه کرد: معرفی جایگاه شهر مقدس قم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی از محورهایی است که باید به‌صورت جدی در روز قم به آن پرداخته شود.

وی گفت: کنگره شهدای هشت سال دفاع مقدس قم سال آینده برگزار و در آن به مجاهدت‌های رزمندگان پرداخته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: قم ازنظر علمی و به‌ویژه دانشگاهی ظرفیت‌های قابل‌توجهی داشته که به دلیل ظرفیت‌های دینی و مذهبی موجود در این شهر نسبت به آن کم توجهی شده است.

مالکی نژاد همچنین اظهار کرد: وجود انبوهی از مؤسسات فرهنگی در این شهر نیز از ظرفیت‌های بزرگ قم است، خروجی این مؤسسات برای مردم قم باید بیشتر از گذشته شود.

وی ابراز کرد: در برنامه‌های ویژه روز قم تلاش می‌شود شکل کارها به نحوی برنامه‌ریزی شود که خدمات اجتماعی در آن پررنگ‌تر شده و مردم آثار وجود چنین روزی را درک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: روز قم امسال به دلیل تجربه اول به‌صورت استانی برگزار می‌شود اما از سال‌های آینده برگزاری آن در سطوح بین‌المللی انجام خواهد شد.

مالکی نژاد همچنین تصریح کرد: از سال آینده برای برگزاری روز قم در بودجه شهرداری این شهر ردیفی اختصاص پیدا می‌کند.