نقاط کور بحث واگذاری شهر فرودگاهی به شهرداری روشن شود
نقاط کور بحث واگذاری شهر فرودگاهی به شهرداری روشن شود
اخوان با اشاره به بحث واگذاری 300 هکتار اراضی شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم گفت: شهرداری در حیطه حریم خدمات شهری شهر می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و فرودگاه خارج این حریم است که مغایر قانون بودجه است که باید فکری برای این مساله صورت گیرد و نقاط کور رفع شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری به ریاست حسن بختیاری برگزار شد، با اشاره به بحث واگذاری واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم اظهار کرد: در این قالب شهرداری باید نسبت به تسویه مطالبات اقدام کرده و بحث ما این بوده که منطقه گردشگری طرلاب نیز به شهرداری واگذار شود که نوع واگذاری ماده ۶۹ است و طبق آن واگذاری حق استفاده از املاک و اراضی به نهادها و موسسات غیردولتی خواهد بود.

وی گفت: قرار شده ۱۲ میلیارد تومان سهام تسویه شود و سرقفلی تجاری هم فروخته شده که باید هرکس نیاز داشت سرمایه را پس بگیرد در قالب ۵۰ میلیارد قابل پس دادن باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حق واگذاری کل ۳۰۰ هکتار شهر فرودگاهی به شهرداری قم داده می‌شود خاطرنشان کرد: شهر فرودگاهی در کنار فرودگاه است که شامل منطقه نمونه گردشگری طرلاب است و حق واگذاری برای استفاده به شهرداری داده می‌شود که روند شبیه بوستان‌های جنگلی است.

وی با بیان اینکه با ۵۰ میلیاردی که به شهرداری واگذار می‌شود قرار است افرادی که قرار است انصراف دهند امتیازشان خریداری شود گفت: یکی از مسائلی که وجود دارد این است که امتیاز روی بنا فروخته شده و چه کسی قرار است این بنا را به شهرداری تحویل دهد و این ابهام‌انگیز است. ما در قبال خرید سهام پول می‌دهیم؛ ما در عین اینکه موافق انجام این پروژه از سوی شهرداری هستیم معتقدیم باید نقاط مختلف پروژه روشن شود

اخوان بیان کرد: یکی دیگر از مسائل این است که شهرداری در حیطه حریم خدمات شهری شهر می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و فرودگاه خارج این حریم است که مغایر قانون بودجه است که باید فکری برای این مساله صورت گیرد و نقاط کور رفع شود.