تاکید اعضای شورای شهر قم بر افزایش تعامل با رسانه‌ها
تاکید اعضای شورای شهر قم بر افزایش تعامل با رسانه‌ها
اعضای شورای اسلامی شهر قم روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تقدیر از اهالی رسانه بر افزایش تعامل با اصحاب رسانه تاکید کردند و خواستار تعامل بیشتر رسانه ها با مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، در این آیین با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغلی اداری نیست بلکه یک خبرنگار شبانه‌روز درگیر اخبار بوده و با اشراف به اخبار و اطلاعات ملی و بین‌المللی قدرت تحلیل حوادث و رویدادها را باید داشته باشد.

حسین اسلامی، با تاکید بر ارزش قلم، ادامه داد: خبرنگار واسطه بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات است که در برخی موارد برای حل این مشکلات جان خود را نیز فدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و ظرافت خبرنگاری، اظهار داشت: خبرنگاران باید علاوه بر توجه به رویدادهای خاص به مسائل عمومی نیز توجه داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، بابیان اینکه خبرنگاران باید امید را به جامعه تزریق کنند، افزود: خبرنگاران با انتشار اخبار، در حال شکل‌دهی به افکار عمومی هستند که این اهمیت کار خبرنگاری را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز با تقدیر از فعالان رسانه گفت: رسانه مهم‌ترین عامل در ارتقای سطح آگاهی و بصیرت مردم است.

حسن مالکی نژاد بابیان اینکه خبرنگار می‌تواند جامعه را به سمت خوبی و یا بدی سوق دهد اظهار داشت: رسانه قدرت ایجاد اصلاحات در جامعه را دارند که این کار جز با عشق و تعهد به حرکت در مسیر ارزش‌های جامعه ممکن نیست.

وی رسالت خبرنگاران را ارتقای آگاهی مردم دانست و ادامه داد: خبرنگاران با پیگیری مطالبات مردم و با انتقادهای سازنده از مسئولان، بستر لازم برای حرکت مسئولان در جهت حل مشکلات مردم را فراهم کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران چشم بینای جامعه و نمایندگان مردم برای پیگیری مطالبات آن‌ها هستند.

محمود مسگری با تاکید بر استقبال اعضای شورای اسلامی شهر قم از انتقادات و مطالبات به‌حق خبرنگاران گفت: از مطالبات و انتقادات کارشناسی خبرنگاران و اهالی قلم برای ارتقای قم به جایگاه واقعی خود استقبال می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه اظهار داشت: خبرنگاران با امانت‌داری و تعهد به افشای مفاسد اقتصادی می‌پردازند که با این اقدام، سالم‌سازی جامعه را فراهم می‌کنند.

علیرضا احمدی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران، اظهار داشت: برخی خبرنگاران در قم بیمه نیستند و مشکلات معیشتی موجب شده تا به دنبال کار دوم باشند که این موضوع باید توسط مسئولان استان مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم نیز بابیان اینکه خبرنگاران در تمام عرصه‌های تاریخی به‌ویژه در تاریخ معاصر در تمام صحنه‌ها حضور موثر داشتند، گفت: شهادت شهید صارمی، ارزش کار خبرنگاری را به همه نشان داد.

سید مجتبی سبحانی ثابت، خبرنگاری را تیغ دو لبه دانست و گفت: تقوا و پرهیزگاری لازمه کار خبرنگاری است چراکه می‌توانند با سهل‌انگاری در انتشار اخبار آبروی افراد را برده و از طرفی نیز می‌توانند با افشای فسادها، جلوی فساد را در جامعه بگیرند.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف افغانستان به همراه تعدادی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران به دست گروه طالبان، به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.