پروژه تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به حریم قدسی حرم حضرت معصومه(س) لطمه نمی‌زند
پروژه تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به حریم قدسی حرم حضرت معصومه(س) لطمه نمی‌زند
روح‌الله امراللهی بابیان اینکه پروژه تقاطع خیابان شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) با برنامه‌ریزی صحیح و مطالعات نهایی شده است، اظهار داشت: مخالفت‌هایی که با نوع اجرای پروژه وجود دارد، سلیقه‌ای است اما در هرصورت باید به نظر کارشناسان احترام گذاشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: به دلیل وجود پل هوایی در ادامه مسیر، زیرگذر باید به‌صورت تونل تا تقاطع معصومیه ادامه پیدا کند که منطقی نیست و هزینه‌ای سرسام‌آوری را نیز به شهر تحمیل می‌کند.

امراللهی بابیان اینکه نمونه مشابه این پروژه وجود دارد، گفت: اتصال بلوار پیامبر اعظم(ص) به خیابان عمار یاسر نیز به‌صورت زیرگذر بوده و هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

وی افزود: این طرح این مزیت دارد که بار ترافیکی خیابان امام خمینی(ره) به دو محور زینبیه و خیابان امام(ره) تقسیم می‌شود و مشکلات ترافیکی منطقه ۳ شهری را کاهش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در این صورت خیابان زینیبه نیز وارد بار ترافیکی شده و این محور نیز فعال می‌شود که در واقع پشتیبان کوچه آبشار و مهمانسراهای این قسمت خواهد شد.

امراللهی تصریح کرد: این اقدام موجب می‌شود که زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) زمان کمتری را در ترافیک بمانند و در واقع این کار برای راحتی حال مردم نهایی شده است.

وی افزود: اگر اجرای این پروژه به حریم قدسی حرم حضرت معصومه (س) لطمه بزند مشابه این اتفاق در بلوار پیامبر اعظم(ص) و همچنین شهر مقدس مشهد و در محدود حرم امام رضا(ع) نیز رخ‌داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر در روی زمین مانع بصری ایجاد شود که خوب ایرادات وارد است اما زمانی که در روی سطح هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد دلیلی برای مخالفت وجود ندارد.

امراللهی در خصوص سرانجام پروژه، بیان داشت: پروژه‌هایی شهری هر زمانی که انجام می‌شود مزایا و معایبی دارد و اینطور نیست که همه کارشناسان قانع شوند.

وی افزود: این پروژه مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان را دارد اما مصوبه شورای ترافیک را ندارد و در حوزه کارشناسی مجموعه نظرات مثبت است و انشاء الله مسئولان شهری نیز قانع می‌شوند.