مشکلات گذشته در واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی تکرار نشود
مشکلات گذشته در واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی تکرار نشود
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید توجه جدی به واگذاری کار به بخش خصوصی انجام شود؛ در طول این 12 سالی که از خصوصی سازی اتوبوسرانی می‌گذرد مشکلاتی وجود داشته و عملا سهم حمل و نقل اتوبوس به کمتر از 5 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، یکصد و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز با حضور فرماندار قم، شهردار قم، معاونان شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

حسن بختیاری با بیان اینکه دور جدید واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: باید توجه جدی به واگذاری کار به بخش خصوصی انجام شود؛ در طول این ۱۲ سالی که از خصوصی سازی اتوبوسرانی می‌گذرد مشکلاتی وجود داشته و عملا سهم حمل و نقل اتوبوس به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: عدم اجرای تعهدات دولت یکی از عوامل اصلی کاهش سهم حمل و نقل عمومی بوده است و شهرداری هم آن‌گونه که باید به وظایف خود در این بخش عمل نکرده است و نتیجه این شده که با توجه به اشکالات بخش خصوصی شرایط نامطلوب رخ داده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه باید تجربه گذشته برای ما چراغ راهی باشد و مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: با این کار امید می‌رود که سهم حمل و نقل عمومی که گره‌گشای بخشی از مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی شهر است را به نقطه مطلوبی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون هزینه حمل‌ و نقلی که بخش خصوصی در قالب تکلیف فرمانداری انجام داده به سازمان پرداخت نشده که نشان می‌دهد ما در بخش عمل به وظایف در این راستا به درستی عمل نکرده‌ایم.