دولت باید حمایت ویژه از توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها داشته باشد
دولت باید حمایت ویژه از توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها داشته باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر  با تاکید بر اینکه با افزایش احتمالی قیمت بنزین اقبال مردم به اتوبوس بیشتر خواهد شد، گفت: به همین خاطر باید حمایت ویژه از توسعه ناوگان اتوبوسرانی در کلان‌شهرها صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، یکصد و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز با حضور فرماندار قم، شهردار قم، معاونان شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر  با اشاره به احتمال قوی افزایش قیمت بنزین در آینده، اظهار کرد: به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب در سال‌های اخیر درصد سهم استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش یافته و با قیمت پایین بنزین هم اقبال مردم به خودرو شخصی و تاکسی بیشتر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه با افزایش احتمالی قیمت بنزین اقبال مردم به اتوبوس بیشتر خواهد شد تصریح کرد: به همین خاطر باید حمایت ویژه از توسعه ناوگان اتوبوسرانی در کلان‌شهرها صورت گیرد.

آتش زر با اشاره به برخی مصوبات شورای شهر که در هیات تطبیق استان رد می‌شود، گفت: شورای شهر تمام زوایای یک طرح را بررسی می‌کنند و سپس به تصویب می‌رسانند اما به تازگی هیات تطبیق عنوان کرده که مصوبات باید در کمیته‌ای نیز از نظر قانونی بررسی شود.

وی گفت: در خصوص قیمت‌گذاری‌ها هم همین مساله است و زمانی که شورا تعرفه‌ها و قیمت‌ها را مشخص می‌کند هیات تطبیق تصویب آن‌ها را منوط به تصویب در کارگروه تنظیم بازار و غیره می‌کند؛ تسلطی که شورا به این مسائل دارد این کمیته‌ها یک دهم این تسلط را هم ندارند.