گرانی قیر همه شهرداری های کشور را دچار مشکل کرده است
گرانی قیر همه شهرداری های کشور را دچار مشکل کرده است
امر اللهی گفت: دولت تحریم است و در تامین قیر و فروش نفت مشکل دارد، از سوی دیگر دولت کمک مالی نیز به شهرداری ها نمی کند اما می تواند مانند سال های گذشته قیر به شهرداری ها اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح الله امراللهی در نشست هم اندیشی که در حاشیه دهمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک و عمران شهری در مشهد برگزار شد، گفت: آنچه در این نشست توسط مسئولان شهرداری های مختلف کشور بیان می شود باید به صورت بیانیه ای نوشته و به مجمع نمایندگان استانها و دبیرخانه نشست کلانشهرها ارسال گردد تا در بودجه سال آینده دولت برای شهرداری ها در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم افزود: دوره ۱۰ ساله عمر اتوبوس های شهرداری قم به پایان رسیده است، بر این اساس از ابتدای مهر ماه ۱۳۰ دستگاه در حال خروج از سیستم ناوگان عمومی شهرداری هستند و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس جدید نیز برای این ناوگان خریداری شده است.

امراللهی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری قم نیاز است، اظهار داشت: در مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد، دولت پذیرفت که ۵۰ درصد هزینه خرید اتوبوس های جدید را تقبل کند لذا بهتر است شهرداری‌ها اهتمام داشته باشند تا به نحوی این ۵۰ درصد در بودجه سال آینده شهرداری های کشور لحاظ شود.

وی با اشاره به گرانی قیر، گفت: دولت تحریم است و در تامین قیر و فروش نفت مشکل دارد، از سوی دیگر دولت کمک مالی نیز به شهرداری ها نمی کند اما می تواند مانند سال های گذشته قیر به شهرداری ها اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری قیمت قیر، افزود: گرانی قیر همه شهرداری ها را در آسفالت معابر شهری دچار مشکل کرده است، با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند، شهرداری نمی تواند از آسفالت کردن معابر دست بکشد.