نداشتن مدافع در هیأت دولت یکی از مشکلات شوراهاست
نداشتن مدافع در هیأت دولت یکی از مشکلات شوراهاست
جلالی گفت: یکی از مشکلات فعلی شوراها این است که در هیأت دولت مدافع و زبان ندارند و هیچ فردی نیست که از مجموعه چارچوب‌ها و نیازهای شوراها دفاع کند، امروزه برخی از شوراها دچار نگرش‌های ادراکی هستند و بر فهم فردی اصرار دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در دومین نشست ادوار شورای اسلامی استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری در شرایط سختی به مطالبات مردمی توجه دارد، اظهار کرد: شهردار قم برای احقاق حقوق مردم درحال تلاش است و استاندار قم نیز به دنبال خدمت به مردم است و این هدف مشترک موجب افزایش تعاملات، رفع مشکلات و تحقق اهداف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عملکردهای نادرست را عامل کاهش اختیارات شوراها دانست و اضافه کرد: باید از جایگاه فعلی خود حراست کرده و به دنبال ارتقاء آن باشیم.

جلالی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فعلی شوراها این است که در هیأت دولت مدافع و زبان ندارند و هیچ فردی نیست که از مجموعه چارچوب‌ها و نیازهای شوراها دفاع کند و این خلأ را به صورت جدی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: هر چند وزیر کشور مسئولیت‌هایی دارد اما باز هم خلأ به‌خوبی قابل مشاهده است و امیدواریم فضای هیأت دولت به سمتی برود که مدافعی برای دفاع از حقوق شوراها تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از شوراها به‌عنوان زبان گویای مردم نام برد و گفت: شناسایی نیازها، اولویت‌بندی، تصمیم‌گیری و اقدام در راستای رفع مشکلات رسالت بسیار سنگینی است که بدون علم، آگاهی، تفکر و اندیشه تحقق نمی‌یابد.

جلالی با تاکید بر اینکه در سایه تفکر و اندیشه می‌توانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم، افزود: امروزه برخی از شوراها دچار نگرش‌های ادراکی هستند و بر فهم فردی اصرار دارند درحالی‌که این فهم نمی‌تواند منجر به یک تصمیم و عملکرد محکم شود.

وی با اشاره به اینکه شعارها و سخن گفتن دیگر کاربردی نخواهد داشت، مطرح کرد: جامعه امروزی ما نیازمند عمل است و عملکرد انسان‌ها بیان‌گر آینده، توسعه و پیشرفت آن‌هاست.