افزایش ۱۸ درصدی نرخ شارژ تاکسی‌های خطی
افزایش ۱۸ درصدی نرخ شارژ تاکسی‌های خطی
حدود 14 شرکت در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری در قم مشغول فعالیت هستند که از سال 96 هیچ افزایشی در زمینه افزایش نرخ شارژ دریافتی از رانندگان خطی نداشتیم در شرایطی که در بسیاری از شهرها این نرخ‌ها بین 60 تا 150 هزار تومان است که قم در این زمینه در رده بسیار پایینی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز با حضور شهردار قم، قائم‌مقام شهردار، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا در این جلسه با اشاره به یک لایحه درباره اخذ مجوز افزایش نرخ شارژ دریافتی از رانندگان خطی تحت نظارت شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری اظهار داشت:این نرخ از ۳۴ هزار تومان با ۱۸ درصد افزایش به ۴۰ هزار تومان رسیده بود.

امراللهی درباره این لایحه اظهار داشت: حدود ۱۴ شرکت در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری در قم مشغول فعالیت هستند که از سال ۹۶ هیچ افزایشی در این حوزه نداشتیم در شرایطی که در بسیاری از شهرها این نرخ‌ها بین ۶۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است که قم در این زمینه در رده بسیار پایینی است.

قراچورلو عضو شورای شهر نیز با انتقاد از عدم ارائه خدمات مناسب توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی در قم تصریح کرد: عملاً خدماتی به تاکسی‌ها در این زمینه ارائه نمی‌شود و در زمانی که این خدمات قابل‌لمس نیست این اضافه کردن شارژها بی‌معنی است.

بختیاری نائب رئیس شورای شهر نیز اضافه کرد: عملاً خدماتی توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی به تاکسی‌ها ارائه نمی‌شود و بارها شاهد مراجعه رانندگانی بوده‌ایم که با گلایه از این پول پرداختی خواهان مشخص شدن نوع خدمات به خود شده‌اند.