حضور قم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین پررنگ تر می شود
حضور قم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین پررنگ تر می شود
بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال به دنبال این هستیم که خدمت‌رسانی به زائران اربعین را تقویت کنیم و حضور مؤثرتر و بهتری از مجموعه شهری قم در این حرکت عظیم را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن بختیاری با اشاره به انتقاد آیت الله سعیدی امام جمعه قم در خصوص تابلوهای ورودی شهر قم، اظهار کرد: تابلوهای فرهنگی یکی از نمادهای معرفی کننده فرهنگ و اعتقادات یک شهر محسوب می شود و قاعدتاً باید توجه لازم از سوی دستگاه هایی که در این امر می توانند کمک کنند اتفاق بیافتد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری هم می تواند در این امر مهم و مقدس نقش داشته باشد در کنار آن دستگاه های دیگر ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز حوزوی که در شهر قم فعال هستند همچنین سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی می توانند در امر تابلوهای ورودی شهر ورود کنند و با توجه به رویکرد و جایگاه شهر قم و نقش بین المللی که قم دارد نقش آفرینی کنند، باید توجه لازم از سوی متولیان امر انجام شود.

بختیاری تصریح کرد: در بحث تابلوهای ورودی شهر قم ضعف هایی وجود دارد البته تابلوها فقط به بخشی از این مسئله است در کل ورودی های شهر قم به لحاظ معماری و شهرسازی هم در شان قم نیست و شرایط ورودی‌ها نماد و نمایانگر مناسبی از شهر قم به عنوان یک شهر مذهبی و ام القرای جهان تشیع نیست و به درستی برنامه ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه شورای اسلامی شهر نسبت به ورودی های شهر همیشه تأکیداتی داشتیم و پیگیری‌های جدی‌تری در ای خصوص خواهیم داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مسئله اربعین و پیاده‌روی اربعین در داخل کشور و در کشور عراق به ویژه در مسیر نجف به کربلا یک اقدام ارزنده و با ارزش است و نماد اقتدار تشیع است و از این جهت باید همه مجموعه و دستگاه‌ها کمک کنند تا این مراسم با شور و با شرایط بهتری برگزار شود.

بختیاری ادامه داد: بخشی از مسائل در خصوص پیاده روی اربعین به داخل کشور باز می گردد مجموعه دولت هم بر اساس تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشتند برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص داشته است و با تجربیاتی که در سال های گذشته کسب شده هر سال این مراسم بهتر از گذشته برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری قم در سال گذشته در پیاده روی اربعین در خصوص اعزام نیروهای خدماتی در مرز و داخل عراق و مسیر نجف به کربلا مشارکت خوبی داشته است همین طور ارائه خدمات مختلف به زائران پیاده روی اربعین انجام شد.

وی گفت: امسال به دنبال این هستیم که خدمت رسانی به زائران اربعین را تقویت کنیم و حضور مؤثرتر و بهتری از مجموعه شهری قم در این حرکت عظیم را شاهد باشیم.