امکانات برای پذیرایی از زائران خارجی در قم اندیشیده شده است
امکانات برای پذیرایی از زائران خارجی در قم اندیشیده شده است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت حضور زائران خارجی و به‌ویژه شیعیان پاکستان و افغانستان در شهر قم،‌ گفت: امکاناتی که این زائران عزیز لازم دارند تدارک دیده‌شده و تلاش داریم این حماسه به‌درستی رقم بخورد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی‌نژاد در حاشیه مراسم اعزام ۸۲ دستگاه اتوبوس شهری قم به مرز مهران، اظهار داشت: اربعین حسینی یک حماسه بزرگ تاریخی بوده که مقام معظم رهبری فرمودند اربعین، جهانی شده و جهانی‌تر هم خواهد شد که در راستای این جهانی‌تر شدن، هرکسی به‌نوبه خود باید وظیفه‌ای را انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: شهرداری قم با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، هرسال نسبت به این حماسه بزرگ خدمات بسیار خوبی داشته و امسال با توجه به سال گذشته تعداد اتوبوس‌هایی که بتوانند زائران را از پایانه تا نقطه صفر مرزی منتقل کنند، افزایش داده که در صورت نیاز‌ امکان افزایش بیشتر هم وجود دارد.

مالکی نژاد تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ نفر از کارمندان و کارگران شهرداری جهت خدمات‌رسانی در موکب‌های حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و اهالی قم المقدسه،‌ اعزام گردیدند، تا در این موکب‌ها و محوطه پیرامونی آن‌ها خدمات لازم به زائران را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مختلف شهرداری به تناسب وظایف و امکاناتی که داشته برای خدمات‌رسانی به زائران در قم و کربلا و مسیر راهپیمایی ارائه خدمات خواهند کرد، اظهار داشت: قم با توجه به این‌که مسیر پذیرایی از صدها هزار زائر اربعین است برنامه‌های فرهنگی و خدمات شهری مختلفی برای زائران تدارک دیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اهمیت حضور زائران خارجی و به‌ویژه شیعیان پاکستان و افغانستان،‌ گفت: امکاناتی که این زائران عزیز لازم دارند تدارک دیده‌شده و تلاش داریم این حماسه به‌درستی رقم بخورد.