گستره خدمات مدیریت شهری به زائران اربعین از قم تا کربلاست
گستره خدمات مدیریت شهری به زائران اربعین از قم تا کربلاست
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با تبیین خدمات ویژه مدیریت شهری به زائران اربعین در قم، از رفع نیازهای زائرین به‌وسیله مترجمین مستقر در ستادهای هشتگانه در ورودی‌ها و سطح مناطق شهر کربلا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اینکه برای اربعین امسال تشکیل ستادهای هشتگانه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در سطح مناطق شهر قم به همراه مترجمین مسلط به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی صورت گرفته، اظهار داشت: اکیپ‌های عملیات و امدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و محل اسکان زائرین در حالت آماده‌باش و استقرار کامل هستند.

وی با اعلام آماده‌باش و فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر از پرسنل ستادی و خدمات فضای سبز شهرداری، گفت: آماده‌سازی بوستان‌های سطح شهر و مجموعه‌های خدمات رفاهی برای اسکان زائرین از دیگر اقداماتی است که برای اربعین امسال در نظر گرفته‌شده است و سازمان‌های حمل‌ونقل و ترافیک تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در راستای جابجایی عزاداران حسینی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از استقرار ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی شهر مسلط به سه زبان اردو عربی انگلیسی خبر داد و افزود: برگزاری راهپیمایی بزرگ در روز اربعین از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی از فضاسازی داخلی و توضیح یک کانتینر میوه توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌عنوان دیگر اقدامات انجام‌شده خبر داد و عنوان کرد: تأمین دو دستگاه اتوبوس در قرارگاه اربعین جهت جابجایی زائران به حرم مطهر همراه با تأمین پارکینگ جهت قرارگاه اربعین ازجمله تلاش‌های صورت گرفته جهت خدمت به زائرین اربعین امسال است.

سبحانی ثابت در مورد خدمات شهرداری به راهپیمایان اربعین در مسیر نجف تا کربلا نیز اضافه کرد: اعزام نیروهای خدمات شهری جهت جمع‌آوری پسماندهای موکب‌های طول مسیر بین ۱۰۰ عمود همراه با یک دستگاه بازو غلطان جهت انتقال ضایعات و اعزام یک دستگاه آمبولانس از بهشت معصومه مستقر در مرز مهران با توزیع هزار عدد بروشور به زبان عربی جهت مشارکت در امر نظافت و بهداشت ازجمله اقدامات شهرداری قم است.

  • منبع خبر : تسنیم