انتقاد عضو شورای شهر قم از وضعیت رانندگان طرف قرارداد با شهرداری
انتقاد عضو شورای شهر قم از وضعیت رانندگان طرف قرارداد با شهرداری
حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: رانندگان ادارات مختلف از مزایایی مانند بیمه برخوردار هستند که رانندگان استیجاری در شهرداری فاقد بیمه و مزایای آن هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن مالکی نژاد صبح امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که سالن جلسات این شورا برگزار شد، در دفاع از تصویب لایحه اخذ مجوز پرداخت مابه‌التفاوت اثرات ناشی از افزایش قیمت بنزین بر اساس کیلومتر پیمایش به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه اظهار داشت: باید نرخ‌گذاری دقیق و منطبق با شرایط کنونی باشد.
وی با تشریح شرایط رانندگان در شهرداری افزود: رانندگان ادارات مختلف از مزایایی مانند بیمه برخوردار هستند که رانندگان استیجاری در شهرداری فاقد بیمه و مزایای آن هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رانندگان با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان که قیمت ماشین بوده با شهرداری قرارداد می‌بندند درحالی‌که با این سرمایه می‌توانند بیش از درآمد شهرداری از بانک سود دریافت کنند.
وی با تأکید بر نرخ‌گذاری دقیق و منصفانه در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تصریح کرد: نمی‌توانیم هزینه‌های استهلاک و هزینه‌های جاری رانندگان را در نظر نگرفته و تنها به منافع مالی شهرداری توجه کنیم.
مالکی نژاد خاطرنشان کرد: باید نرخ تصویب‌شده در کمیسیون که یک هزار تومان برای ماشین‌های دوگانه‌سوز و دو هزار تومان برای ماشین‌های بنزینی به ازای هر کیلومتر است، افزایش یابد.