انتقاد از برخوردهای دوگانه فرمانداری قم
انتقاد از برخوردهای دوگانه فرمانداری قم
امرالهی هدف از صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف را حمایت از بخش گردشگری دانست و ابراز کرد: فرمانداری علیرغم تصویب‌شدن در استانداری نباید تافته جدا بافته باشد و باید هماهنگی بین مدیریت استان در زمینه‌های مختلف وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، جلسه یکصد و بیست و سومین رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور شهردار قم، معاونان شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

نخستین لایحه اخذ مجوز پرداخت الباقی دیه به فردی حقیقی به مبلغ بیش از ۹۴ میلیون تومان توسط اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورا قرائت شد که مورد تصویب قرار گرفت.

دومین موضوع مورد بررسی جلسه امروز شورا، مربوط به نظر هیئت تطبیق فرمانداری درباره اخذ مجوز نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف توسط امرالهی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم بود که به علت نداشتن مجوز از شورای ترافیک استان اصرار بر این لایحه صورت نگرفت و این لایحه منتفی شد.

ذاکریان معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم در این‌ باره اظهار داشت: این موضوع حدود یک سال پیش در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و بنا به درخواست انجمن هتل داران استان به تصویب رسیده و اگر به شورای ترافیک هم برود به تصویب خواهد رسید.

انتقاد از برخوردهای دوگانه فرمانداری قم

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم هدف از این طرح را حمایت از بخش گردشگری دانست و ابراز کرد: فرمانداری علیرغم تصویب‌شدن در استانداری نباید تافته جدا بافته باشد و باید هماهنگی بین مدیریت استان در زمینه‌های مختلف وجود داشته باشد.

امراللهی در ادامه جلسه لایحه اخذ تعرفه تابلوهای راهنمای مسیر در کنار جنبه اطلاع‌رسانی را قرائت کرد که در ردیف‌های مختلف بهای خدمات از تابلوهای متناسب با مراکز عام‌المنفعه، ورزشی، فرهنگی، مراکز تفریحی و مراکز خصوصی را مشخص می‌کرد.

اخوان عضو شورای اسلامی شهر درباره این لایحه آن را تبدیل تابلوها به ابزارهای تبلیغاتی دانست و قراچورلو دیگر عضو شورای اسلامی شهر معتقد بود: نخست باید متولی این تابلوها مشخص شود ولی باید دقت کرده که این تابلوها تسهیل‌کننده ترافیک شهر بوده و ما وظیفه خدمت‌رسانی در این زمینه را داریم.

تخریب وجهه شهرداری با دریافت بهای خدمات تابلوها

وی دریافت این پول بابت بهای خدمات تابلوهای هدایت مسیر را تخریب‌کننده وجهه شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: نباید بابت تابلوهای راهنمای شهروندان پولی دریافت شود چراکه این کار تبلیغ علیه شهرداری بوده و هزینه برای وجهه شهرداری دارد.

محرری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قم نیز پیرامون این لایحه عنوان کرد: تفسیر و اعمال سلیقه در این لایحه وجود داشته و تفکیک موارد و اماکن مانند دولتی بودن، ورزشی و مساجد در آن خیلی مشخص نبوده و دسته‌بندی شفافی ندارد.

این لایحه در نهایت به کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر عودت داده شد تا بررسی بیشتری روی آن صورت گیرد.

در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی نام‌گذاری قسمتی از بلوار فردوسی به نام آیت‌الله فاضل لنکرانی به مناسبت برگزاری کنگره بزرگداشت این مرجع تقلید اعلام وصول شد که دوفوریتی آن توسط اعضا به تصویب نرسید.

انتقاد از نامگذاری چندباره خیابان‌ها

اخوان دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم در مخالفت با نام‌گذاری‌های چندباره برای معابر و خیابان‌ها در قم، اظهار داشت: وقتی چند بار یک محور نام‌گذاری شده و تیکه تیکه می‌شود این اقدام بی‌معنی است و از نظر مبنایی ایراد دارد.

حجت‌الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر نیز خاطرنشان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی حق بر گردن مردم و کشور داشته و از نزدیک‌ترین شاگردان امام راحل است و باید در جای مناسبی برای این عالم وارسته نام‌گذاری مناسبی صورت گیرد و این نام‌گذاری در محور فردوسی سنخیتی ندارد.

قراچورلو عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از نام‌گذاری‌های متعدد در مسیرها و شوارع اضافه کرد: نام‌گذاری‌ها برای سهولت در مسیریابی و نظم شهری انجام می‌شود ولی ما با این نام‌گذاری‌های متعدد در یک خیابان سبب سردرگمی مردم و ترویج سردرگمی می‌شویم.

این لایحه در نهایت مقرر شد به‌صورت عادی در کمیسیون خدمات شهری و کمیته نام‌گذاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل محیط‌زیست استان قم گزارشی از وضعیت آلودگی‌ها و محیط‌زیست استان ارائه نمود.

در پایان جلسه نیز از دو تاکسیران فداکار و امانت‌دار قمی تجلیل به عمل آمد.