شهید سلیمانی نمونه بارز مجاهد فی سبیل الله بود
شهید سلیمانی نمونه بارز مجاهد فی سبیل الله بود
جلالی با بیان اینکه اکنون حال و هوای کشور و جهان‌ تحت تاثیر شهادت سردار سلیمانی و یارانش قرار گرفته است، گفت: در معرفی این شخصیت بزرگ حرف‌ها گفته شده و تعابیر متفاوتی نیز به کار رفته، ولی واژه هایی پیدا نشده که معرفی کننده حقیقی این مجاهد باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی این شورا به اتفاق آرا با لایحه دو فوریتی پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر نام بلوار زائر قم به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موافقت کردند.
شهرداری قم با ارائه لایحه ای به شورای شهر خواستار تغییر نام یکی از دو مکان بلوار زائر یا تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) به نام سردار سلیمانی شده بود.
رییس شورای اسلامی شهر قم در این زمینه اظهار داشت: بلوار زائر یکی از شریان‌های اصلی حمل و نقل قم است. محور مذکور از با نشاط‌ترین محورهای شهر قم می‌باشد،محور فوق به لحاظ مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه (س) از ویژگی معنوی خاصی برخوردار است.
عبدالله جلالی با اشاره به اینکه این محور به طول ۱۲ کیلومتر از بزرگترین محورهای قم به شمار می‌آید، اضافه کرد: محور فوق به لحاظ دارا بودن عرشه و پل‌های متعدد، فضای خوبی برای تبلیغات و کارهای فرهنگی دارد. و ما می توانیم به طور دائم و مکرر و شبانه روزی این شهید بزرگ را به مردم معرفی کنیم.
وی بیان کرد: هدف از این نامگذاری شناسایی هر چه بهتر و ارتقاء جایگاه سردار سلیمانی در جامعه است.
رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین در آغاز این جلسه حادثه شهادت سردار سلیمانی را بسیار تلخ و ناگوار توصیف کرد و افزود: آمریکای جهانخوار جنایت بزرگی را انجام داد که تاریخ هیچ وقت فراموش نمی‌کند.
وی با بیان اینکه اکنون حال و هوای کشور و جهان‌ تحت تاثیر شهادت سردار سلیمانی و یارانش قرار گرفته است، گفت: در معرفی این شخصیت بزرگ حرف‌ها گفته شده و تعابیر متفاوتی نیز به کار رفته، ولی واژه هایی پیدا نشده که معرفی کننده حقیقی این شهید باشد.
بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت درحمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
رییس شورای اسلامی شهر قم افزود: ما همه بر اساس فهم و شناخت خود از دین، از این شخصیت بزرگ تمجید کنیم، اما شاید یک سئوال اساسی که مطرح باشد، این است که چرا سردار سلیمانی محبوب قلب‌ها شد؟
وی ادامه داد: به طور حتم هر چه گفته شود برازنده این شهید است، اما اخلاص، مردم‌داری، ساده زیستی، از خودگذشتگی و هر چه که برای یک انسان کامل قابل اطلاق است، در مورد این سردار بزرگ اسلام و انقلاب نیز صدق می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی از جمله کسانی بود که در حوزه سیاست بزرگ نشد، و ایمان، تقوی، اعتقاد و اراده راسخ تنها علت رسیدن او به مدارج بالاست.
جلالی همچنین یادآور شد: در تاریخ انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی پس از ضایعه ارتحال حضرت امام (ره) دومین واقعه و اتفاقی است، که جامعه را در بحت و حیرت فرو برده است‌، و برغم جانسوز بودن، آثار و برکات زیادی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از آیین تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی گفت: وحدت و همدلی که به دنبال انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی در جامعه و حتی در روستاها ایجاد شد، کم نظیر است.
رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: مراسم تشییع این شهید که عصر امروز در قم اتفاق خواهد افتاد، قطعا تاکنون در قم بی نظیر خواهد بود و تاریخ آن را ثبت می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی باید برای همه مدیران درسی باشد، که در مسیر خدمتگزاری با تمام اخلاص و وجود گام بردارند، افزود: آمریکا فکر می‌کند چون جسم سردار سلیمانی را از ما گرفته، روحش را نیز می‌تواند بگیرد.
وی همچنین پهلوان پهلوانان را زیبنده‌ترین عنوان برای سردار سلیمانی خواند و گفت: او همه خوبی‌ها را یک جا با خود دارد، و آن چیزی که امروز مردم را تسکین می‌بخشد، بیان رهبر معظم انقلاب است که به تبعیت از آن همه می‌گویند، انتقام خون سردار سلیمانی باید گرفته شود.
جلالی بیان کرد: امیدواریم این اقدام به گونه‌ای صورت گیرد که درس عبرتی برای تروریست‌های جهانی باشد، و طبیعی است که خون این سردار شهید اثر می‌کند، و گریبان استکبار را خواهد گرفت.
همچنین در این جلسه لایحه دو فوریتی اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی طرح بیمارستان تخصصی قلب قم به مناسبت دهه بصیرت نیز به رای گذاشته شد، که پس از بررسی، با این میزان تخفیف مشروط به پرداخت آن به شکل نقدی موافقت شد.
بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی تخصصی قلب قم با حمایت حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع و ۴۷ هزار متر مربع زیربنا در بلوار آیت الله بروجردی (ره) قم احداث می‌شود.