مسئولیت پذیری فرماندهان سپاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی درس بزرگی بود
مسئولیت پذیری فرماندهان سپاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی درس بزرگی بود
فرماندهان سپاه همان‌طور که هویت معنوی ایشان فداکاری برای امنیت و سلامت کشور پهناور اسلامی ما است در قبال اشتباه نیروی‌های رزمی خود نیز مسئولیت را به عهده می‌گیرند و این مهم باید مورد توجه همه مدیران در سطوح مختلف باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، شورای اسلامی شهر مقدس قم با صدور پیامی از شجاعت نیروهای سپاه پاسداران در حمله پایگاه های آمریکایی و قبول مسئولیت در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تشکر و برای بازماندگان این حادثه تلخ از درگاه خداوند منان صبر و شکیبایی مسئلت داشت ، متن پیام به شرح زیر است:

آنگاه‌که فتنه‌ها روی‌آورند حق و باطل در هم آمیزند و شبهه و سردرگمی ایجاد کنند و هنگامی‌که پشت کردند شناخته شوند، فتنه‌ها چون بادها در گردش‌اند گاهی به شهری رسند و آنجا را مورد تاخت‌وتاز قرار دهند و زمانی به شهر دیگر هجوم‌آورند. امیر مؤمنان علی علیه‌السلام. خطبه ۹۲ نهج‌البلاغه

در پی اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن شهید سلیمانی، فرمانده سلحشور خط مقاومت و هم‌رزمان باوفایش و در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) و مطالبات گسترده مردمی درسی فراموش‌نشدنی به گرگ‌های خون‌خوار داده شد و برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم با پرتاب موشک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، هیمنه پوشالی زورگویی که تمام منطقه را تبدیل به پایگاه‌های خودکرده از هم پاشید.

متأسفانه هنوز شیرینی این اقدام بزرگ به کام مردم نرسیده بود که خبر تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی جان‌ودل مردم عزیز را آتش زد که در پی آن جمعی از هم‌وطنان عزیزمان به شهادت رسیدند.

آنچه موجب رضایت مردم و مرهمی بر آلام خانواده‌های داغدار شد شجاعت هم‌رزم شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاجی‌زاده بود که مسئولیت این خطای نیروی انسانی را به عهده گرفت و نشان داد فرماندهان سپاه همان‌طور که هویت معنوی ایشان فداکاری برای امنیت و سلامت کشور پهناور اسلامی ما است در قبال اشتباه نیروی‌های رزمی خود نیز مسئولیت را به عهده می‌گیرند و عذر خود را به پیشگاه خانواده‌ها و بازماندگان اعلام می‌کنند.

اعضای شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر و تشکر از صداقت فرماندهان سپاه، تسلیت قلبی خود را به بازماندگان این حادثه تلخ اعلام داشته از درگاه خداوند منان صبر و شکیبایی را برای آنان مسئلت داشته و از امت همیشه درصحنه و بیدار ایران اسلامی تقاضا دارند صف خود را از اغتشاشگران فرصت‌طلب جدا نموده و همچون گذشته مراقب کید شیطانی استکبار جهانی بوده و بدانند که فتنه گران فرصت‌طلب نه دلسوز خانواده‌های مصیبت‌دیده هستند و نه خواهان سرافرازی این مرزوبوم هستند.

شورای اسلامی شهر قم